به گزارش خبرگزاری تسنیم امیر قلعهنویی بعد از تساوی بدون گل ایران برابر بلژیک در نشست خبری گفت: 6 ماه است که در شرایط جنگی بودیم و لیگ نداشتیم. برای یک دوره فیفادی نزدیک به 40 ساعت در راه بودیم. تمام دنیا بحث عدم صدور ویزاها را میدانند. در 6 ماه گذشته این شرایط را داشتیم و خیلی از تیمها بازی با ما را لغو کردند. با بدترین شرایط ممکن وارد جام جهانی شدیم. این یک بخش از صحبتهایم بود که دوست داشتم تمام دنیا بدانند.
وی با اشاره به دیدار تیمش برابر بلژیک تصریح کرد: بازی بسیار زیبایی بود. با تیم دهم دنیا بازی میکردیم که بازیکنان و مربی بزرگی دارند و ما بدترین شرایط را داشتیم. هم ما میتوانستیم برنده باشیم، هم آنها. از بازیکنانم و به خصوص علیرضا بیرانوند تشکر میکنم. گل هم زدیم و دو موقعیت صددرصد داشتیم که کورتوا استثنایی مهار کرد. دستاورد خوبی برای ما بود، آن هم با شرایطی که توضیح دادیم.
سرمربی تیم ملی ادامه داد: کمتر از 16 ساعت قبل از شروع بازی به محل مسابقه رسیدیم و آیندگان از بازیکنان ما یاد خواهند کرد که چه کار بزرگی انجام دادند. تعویضهای ما رو به جلو بود و دنبال سه امتیاز بودیم اما هیچ کدام از تعویضها جواب نداد و شانس آوردیم بازی را به تیم 10 نفره بلژیک واگذار نکردیم.
قلعهنویی درباره بازگشتش تیمش به تیخوانا مکزیک گفت: یقینا پروازها تاثیرگذار خواهد بود. بحث اصلی ما دیر ویزا دادن به اعضای تیم بود. دو بار کمپ ما را بدون اطلاع تغییر دادند. چند روز مانده به مسابقات گفتند باید به تیخوانا بروید. باز هم از مردم و دولت مکزیک تشکر میکنم. این پروازها در مسائل فنی تیم تاثیرگذار خواهد بود.
وی درباره درخشش علیرضا بیرانوند در بازی با بلژیک یادآور شد: بیرانوند یکی از پرافتخارترین دروازهبانهای ایران است و قهرمانیهای زیادی در کشورمان داشته است. او یکی از دروازهبانهای بسیار باهوش و باتجربهای است و امروز یکی از روزهای خوبش بود. از بازیکنان و به خصوص بیرانوند تشکر میکنم. او تمرکز خوبی داشت و توانست یک امتیاز برای ما بیاورد، هر چند میتوانستیم سه امتیاز را بگیریم. باید از همه ایرانیها با همه نگرشها تشکر کنم.
ادامه دارد