عناصر اضمحلال و فروپاشی اسرائیل-پایانی|وضعیت اسف بار مهاجران روس تبار/گزینه ناگزیر اما مطرود جامعه صهیونیستی

یکشنبه 15 تیر 1399 - 16:55
مهاجران روسی تبار که با هزار امید و آرزو به سرزمین اشغالی مهاجرت کرده‌اند چندان وضعیت خوش و ایده آلی که انتظارش را می‌کشیدند و برایشان ترسیم شده بود را به دست نیاورده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،اوایل ژانویه 2020 بود که مراسم سومین سالگرد مهاجرت از کشور فروپاشیده اتحاد جماهیر شوروی به فلسطین اشغالی برگزار شد.

تا به امروز همه کارشناسان این رخداد را بزرگترین مهاجرت انجام شده از زمان تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی می دانند.

رژیم صهیونیستی از طریق این موج مهاجرت گسترده موفق شد تعداد زیادی از نیروی انسانی مورد نیاز یک جامعه از دانشمندان گرفته تا ورزشکاران را از اتحاد جماهیر شوروی وارد کند.

این کار به طور کلی از طریق ایجاد امیدواری برای زندگی بهتر از آن چه که در پشت دیوار آهنین کمونیسم وجود داشت انجام گرفت و این توهم د رمیان مهاجران ایجاد شد که فلسطین اشغالی می تواند مکانی آرمانی برای یهودیان و خواستگاهی برای خوشبختی آنها باشد.

گرچه رژیم صهیونیستی از طریق این فریب بزرگ به بسیاری از اهدافش چه در بعد نیروی انسانی و چه در بعد علم و فن آوری رسید اما مهاجران روسی تبار که با هزار امید و آرزو به سرزمین اشغالی مهاجرت کرده اند چندان وضعیت خوش و ایده آلی که انتظارش را می کشیدند و برایشان ترسیم شده بود را به دست نیاورده اند.

اینکه بسیاری از آنها به سوی فعالیت های زیر زمینی و جرم و جنایت گرایش پیدا کردند نیز بخشی از این داستان است.

همزمان با این سالگرد بود که خاخام ارشد رژیم صهیونیستی با بی دین توصیف کردن روس تبارها تاکید کرد آنها یهودی ستیز بوده و نباید کار انتقال این مهاجران به انجام می رسید.

خاخام یتسحاق یوسف خاخام ارشد رژیم صهیونیستی در سخنانی که در شهرک صهیونیست نشین ریشون لیتزیون برگزار شده بود تاکید کرد : صدها هزار نفر از لائیک ها به این جا آمدند اما کدامشان یهودی است ؟ برخی از آنها همچنان به کمونیست وفادار است و اصولا آنها با دین مخالف هستند.

این تنها انتقاد و انگی نیست که در جامعه صهیونیستی در مورد روسی تبارهای مهاجر به فلسطین اشغالی زده می شود بلکه علاوه بر متهم شدن روس ها به مدیریت شبکه های زیر زمینی جرم و جنایت این اعتقاد رایج هم در جامعه صهیونیستی وجود دارد که زنان روسی تبار صحنه گردان اصلی مراکز فساد و فحشا در این رژیم هستند.

برداشت کلی موجود جامعه رژیم صهیونیستی از روس تبارها آن است که آنها مهاجران جدیدی هستند که به خاطر مشکلات اقتصادی و با توجه به شرایط درآمد پایین خود ترجیح داده اند به فلسطین اشغالی مهاجرت کنند.

این نوع نگاه جامعه صهیونیستی به روس تبارها باعث شد بسیاری از روس تبارهای مهاجر با وجود دارا بودن مدارک علمی بالا در شغل هایی بسیاری پایین مشغول به کار شوند.

در جامعه صهیونیستی این اعتقاد وجود دارد که روس تبارها از ساختاری دیکتاتوری مهاجرت کرده و درک قابل توجهی از دمکراسی ندارند اما تلاش می کنند تا زمام قدرت را در رژیم صهیونیستی به دست گرفته و آن را در چارچوب منافع خویش قبضه کنند.

جامعه روسی زبان های رژیم صهیونیستی در گزارشی که به زبان عبری در رابطه با تبعیض های انجام گرفته علیه این جامعه در پایگاه (morashtenu.org.il) منتشر شد تاکید کرد می توان تبعیض موسسه دینی ، خشونت نیروهای امنیتی ، واژه ها و تعابیر نژاد پرستانه رایج در میان شخصیت ها و مردم عادی علیه روس ها و انگ های مختلف را به عنوان اصلی ترین این تبعیض ها بر شمرد.

این تبعیض ها به حدی است که 5 درصد از شکایت های صورت گرفته علیه تبعیض از سوی روس تبارها ارائه می شود.

روزنامه ذ مارکر در شماره 22 مارس (دوم فروردین 1399) خود در گزارشی در مورد تبعیض در جامعه صهیونیستی تاکید کرد اکثر این تبعیض ها در محل کار و از سوی مسئولین یا مجبور شدن به انجام مناسک دینی که آن را قبول ندارند و یا حتی عدم تقدیم خدمات از سوی مؤسسات مختلف به دلیل وابستگی این افراد به طایفه ، رنگ و نژاد خاصی مربوط می شود.

حریدیم گزینه ناگزیر اما مطرود جامعه صهیونیستی

جامعه تندروی ارتودکس مواضع پیچیده ای در قبال اسرائیل داشته امری که باعث گمراهی بسیاری می شود ، چارچوب گذاری متقن رویکرد سیاسی این دسته از جامعه امری محال است ، چگونه باید با چنین افرادی همزیستی کنیم؟ ... حریدیم ها گاهی طوری عمل می کنند که گویی کسی جز خود را نمی بینند گویی که هیچ کس خارج از جامعه آنها وجود خارجی نداشته و با مواضع و رفتارهای ناپخته همه چیز را برای خود می خواهند.

این توصیفی است است "ایلی لیوشیتز" تحلیلگر صهیونیست در بحبوحه اعتراضات یهودیان ارتودکس معروف به حریدیم در مقدمه پژوهش خود تحت عنوان " سیاستی بدون فرمان" آورده است.

جامعه دین گرا در ساختار مهاجر پذیر رژیم صهیونیستی به دو دسته تقسیم می شوند ، جریان دین گرایان ملی گرا که حدود 14 درصد از این جامعه را تشکیل می دهند و حریدیم که حدود 12 درصد از مجموعه صهیونیست های ساکن رژیم صهیونیستی را به خود اختصاص داده اند ، گرچه با پوشش و کلاه خاص خود تقریبا به نمادی برای جامعه این رژیم تبدیل شده اند.

به اعتقاد کارشناسان گرچه گروه اول از دین گرایان به سرعت در جامعه صهیونیستی مورد پذیرش قرار گرفتند اما حریدیم همچنان یکی از ساختارهای دارای تضاد و تقابل و تنش با این جامعه محسوب می شود به نحوی که از دیدگاه شماری از تحلیل گران صهیونیست بسیاری از اختلافات نه تنها اجتماعی بلکه سیاسی ، اقتصادی و امنیتی شکل گرفته در جامعه صهیونیستی به نحوی به این دسته از صهیونیستها می رسند.

کلمه حریدیم جمع کلمه حرید در زبان عبری است که در کتب مذهبی یهودیان به عنوان "وارسته" (کسی که از خدا می ترسد) معنی شده است.

این گروه در جامعه غربی گرای صهیونیست به شدت مطرود و حتی منفور هستند و آنها را به انگ های مختلفی همچون برده داری زنان و... متهم می کنند.

بر اساس فرهنگ حریدی پیروان این مذهب تحت شدیدترین تدابیر مذهبی قرار می گیرند ، فاصله گذاری بین زنان و مردان به شدت رعایت شده و زنان موظف به کار و کمک به شوهرانشان برای امرار معاش هستند زیرا مردان در طول حیات خود فقط موظف به فراگیری تورات هستند.

جامعه حریدیم حاضر به خدمت در ارتش صهیونیستی نیست و همین امر میزان خشم و اعتراض بقیه جامعه صهیونیستی را علیه آنها افزایش داده است.

به اعتقاد کارشناسان صهیونیست امروز الزام یا عدم الزام جوانان این طایفه از جامعه صهیونیست به خدمت در ارتش به پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

بر کسی پوشیده نیست یکی از دلایل استعفای آویگدور لیبرمن وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی که منجر به سقوط کابینه نتانیاهو و ورود این رژیم به دور باطل انتخابات پیاپی شد ، اعتراض به همراهی نخست وزیر با خواست جامعه حریدیم برای معافیت از خدمت سربازی بود.

این در حالی است که به گفته لیبرمن بعد از تعدیل قانون اساسی رژیم صهیونیستی در سال 2013 اعضای این جامعه نیز با وجود تحصیل در مدارس علوم دینی هم باید به خدمت سربازی بروند.

گفتنی است حردیم شکل گیری اسرائیل را جزو عقاید خود نمی دانند اما در یک توافق (بخوانید زد و بند) بین رهبران رژیم صهیونیستی و خاخام های این طایفه ، این طایفه در مقابل دریافت امتیازاتی همچون مستمری ماهانه و معافیت از خدمت در ارتش حاضر شد به فلسطین اشغالی مهاجرت کند و رهبران رژیم صهیونیستی نیز از پتانسیل جمعیتی آنها برای افزایش پتانسیل دموگرافی رژیمشان سود بردند.

به مرور زمان این جریان ورود به سیاست را برای خود حرام می دانست به تدریج به سوی زرق و برق آن گرایش پیدا کردند.

همین گرایش باعث بروز دو دستگی بین این طایفه شده است به نحوی که در حال حاضر، جنبش شاس به عنوان نماینده حریدیم شرقی تبار محسوب شده و جنبش یهودات هتوراه هم خود را نماینده حریدیم غربی تبار معرفی می کند.

شاید اگر بخواهیم ملموس ترین تضاد و نفرت حاکم بین جامعه صهیونیستی و این طایفه را ذکر کنیم باید به متهم شدن این طایفه به شیوع ویروس کرونا اشاره کنیم.

تا به امروز نیز جامعه صهیونیستی بر این باور است بی تفاوتی این گروه به پروتکل های بهداشتی عامل اصلی شیوع گسترده ویروس کرونا در فلسطین اشغالی است.

این در حالی است که خاخام الیاهو کوفمن از رهبران حریدیم معتقد است جنجال به وجود آمده درباره بی توجهی این طایفه به رعایت بهداشت خارج از چارچوب کشمکش دایر بین جامعه صهیونیستی و جامعه یهودی نیست!

این در حالی است که به اعتراف کارشناسان صهیونیست با وجود حضور طایفه حریدیم در فلسطین اشغالی اما آنها اسرائیل را دولتی شیطانی یا حداکثر یک دولت محدود می دانند که نماینده کل یهودیان نیست.

اما مسائل سیاسی و مذهبی و بهداشتی تنها بخش کوچکی از کوه یخی اختلافات و تبعیض های صورت گرفته علیه حردیم است.

بر اساس آماری که روزنامه یدیعوت احارانوت روز 18 مارس گذشته ( اواخر اسفند 1398) منتشر کرده حداقل 5 درصد از شکایت های صورت گرفته از نژادپرستی و تبعیض سازمان یافته در ساختار دولتی رژیم صهیونیستی را اتباع این طایفه تقدیم کرده اند.

این در حالی است که روزنامه یسرائیل هیوم در شماره 19 سپتامبر 2019 ( شهریور 1398) با چاپ تصویری از یک حریدی که به شکل خوک در آمده از موج گسترده حریدی هراسی در جامعه صهیونیستی خبر داد .

"هانان گرینوود " در گزارش خود نوشت راننده یک اتوبوس این تصویر را پشت شیشه خودروی اش قرار داده و زیر آن نوشته خواهشمند است نخورید ، خواهشمند است آلوده نشوید.

به اعتراف این روزنامه نگار رویکردهای تبعیض آمیز و نژادپرستانه در جامعه صهیونیستی به هیچ چارچوبی پایبند نیست و این امر می تواند تبعات فاجعه باری را برای ساختار این رژیم به همراه آورد.

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.