هم‌افزایی دستگاه قضایی و نمایندگان مجلس/ تاکید برای تسریع در حل مشکلات استان کرمان

خبرآنلاین شنبه 06 تیر 1405 - 11:15
رئیس کل دادگستری استان کرمان در دیدار با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم هماهنگی حداکثری میان دستگاه قضایی و مجمع نمایندگان جهت رفع چالش‌های استان تأکید کرد و هدف از تمامی اقدامات را خدمت‌رسانی بی‌وقفه به مردم و تحقق عدالت دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان امروز در دیدار با نمایندگان مردم جیرفت، عنبرآباد، کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به رویکردهای مختلف دستگاه قضایی در ادوار گذشته برای پیشبرد امور مراجعین، اظهار کرد: قضات و کارکنان دستگاه قضایی همواره با تکیه بر روحیه جهادی و علی‌رغم وجود محدودیت‌ها، کوشیده‌اند تا کمترین خللی در مسیر خدمت‌رسانی به مردم ایجاد نشود.

وی گفت:امیدواریم امروزه نیز با هم‌افزایی قطعات پازل خدمت، مسائل مهم استان با سرعت و دقت بیشتری مرتفع شود.

حمیدی همچنین با اشاره به تعامل سازنده میان دستگاه قضایی استان و مجمع نمایندگان، حضور سه تن از نمایندگان استان که دارای سابقه قضاوت هستند را فرصتی استثنایی برای ایجاد فهم مشترک در مسائل قضایی و تقنینی توصیف کرد و این هم‌افزایی را نویدبخش تسریع در حل مشکلات دانست.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه با اشاره به تدابیر رئیس قوه قضائیه، بیان کرد: ایشان با اشراف کامل بر مسائل قضایی و اجرایی، سند تحول و تعالی را با جدیت پیگیری می‌کنند و اجرای قانون تشدید مجازات جاسوسی را نمونه‌ای از اقدامات کلیدی و قاطعانه در این مسیر برشمرد.

حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون توسعه زیرساخت‌های جنوب استان کرمان، تأکید کرد: ارتقاء ساختار انتظامی جنوب و ایجاد فرماندهی مستقل، گامی مؤثر در جهت ارتقای امنیت است و استقلال دستگاه قضایی در این مناطق نیز به نفع مردم و ارتقای عدالت خواهد بود.

وی در خصوص پرونده‌های حوزه مسکن و تعاونی‌های بلاتکلیف نیز تصریح کرد: برای ساماندهی طرح‌های نیمه‌تمام که مسئولیت اجرایی آن‌ها بر عهده دولت است، دستگاه قضایی در راستای احیاء حقوق عامه آمادگی دارد تا با تهیه بسته‌ای از شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی، بر رعایت دقیق حقوق شهروندی نظارت کرده و حمایت‌های قانونی لازم را به عمل آورد.

در ادامه این نشست، بهنام سعیدی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد، ضمن تقدیر از عملکرد دادگستری استان کرمان، اظهار کرد: این نهاد در بسیاری از شاخص‌ها به رتبه‌های برتر دست یافته و در رسیدگی به پرونده‌های مهمی همچون مبارزه با قاچاق سوخت، کارنامه‌ای درخشان دارد.

وی با اشاره به روحیه جهادی و ایستادگی رئیس قوه قضائیه، آن را الگویی از صلابت در اجرای قانون دانست و ابراز امیدواری کرد؛ با استقرار کامل فرماندهی انتظامی جنوب استان که ساختمان آن نیز آماده شده است، امنیت و خدمات عمومی بیش از پیش ارتقا یابد.

شهباز حسن‌پور نماینده مردم کرمان و راور نیز در پایان این نشست با تأکید بر هماهنگی بی‌نظیر میان ارکان استان، خاطرنشان کرد: موضوع مسکن افراد تحت پوشش بهزیستی و تعیین تکلیف تعاونی‌های مسکن که موجب بلاتکلیفی شهروندان شده، از مطالبات جدی مردم است و نیازمند پیگیری قاطع دستگاه قضایی است.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.