استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی برای مقابله با معضل مواد مخدر

خبرگزاری مهر شنبه 06 تیر 1405 - 11:19
سمپوزیوم وضعیت و روندهای مصرف مواد و برنامه های نوین پیشگیری در محیط های آموزشی صبح امروز با حضور رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون پیشگیری و درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین گلدان‌ساز، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تهران در این‌ مراسم ضمن اشاره به وقایع مهم و تأثیرگذار در جهان اسلام، بر لزوم درس‌گیری از آموزه‌های عمیق مذهبی و اجتماعی برای پیشرفت جامعه تأکید کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تهران با ورود به موضوع اصلی بحث، به بررسی آسیب‌های اجتماعی در میان جوانان پرداخت و معضل مواد مخدر را یکی از چالش‌های جدی دانست.

وی خاطرنشان کرد که برخی افراد به‌صورت ناخودآگاه در معرض این آسیب‌ها قرار می‌گیرند و هشدار داد که سازمان‌های بین‌المللی ممکن است از این ضعف‌ها و آسیب‌های اجتماعی سوءاستفاده کنند.

گلدان‌ساز در پایان، راهکار مقابله با این معضل را در بسیج ظرفیت‌های دانشگاهی دانست و تأکید کرد: «باید از انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشجویی برای مشارکت فعال در این حوزه استفاده کرد. هدف ما این است که با استفاده از این ظرفیت‌ها، قدم‌های مثبتی برای حمایت از دانشجویان و رفع مشکلات آنان در محیط‌های دانشگاهی و جامعه برداریم.»

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.