امارات دلیل پیام هشدار حمله موشکی را اعلام کرد

فرارو شنبه 06 تیر 1405 - 12:49
مقامات امارات مدعی صدور هشدار در شهر دوبی در پی احتمال حمله موشکی شده بودند و در ادامه توجیه کردند نقص فنی در سامانه‌های هشدار اولیه منجر به ارسال پیام‌های نادرست شده است.

فرارو- مقامات اماراتی روز جمعه ۲۶ ژوئن پس از آنکه «پیام‌های هشدار نادرست» مبنی بر حمله موشکی احتمالی باعث نگرانی ساکنان شد، عذرخواهی کردند. 

به گزارش فرارو به نقل از سی‌ان‌ای، پیام‌های رسمی ارسال شده به تلفن‌های همراه، که با صدای آژیر بلند همراه بودند، اولین پیام‌ها در بیش از یک ماه گذشته بودند. 

این پیام‌ها در طول جنگ خاورمیانه، زمانی که ایران با بیش از ۲۸۰۰ پهپاد و موشک امارات متحده عربی را هدف قرار داد و اکثر آن‌ها رهگیری شدند، به امری عادی تبدیل شدند. 

اما هشدارهای روز جمعه به سرعت با دستور دیگری مبنی بر «لطفاً هشدار قبلی را نادیده بگیرید» دنبال شدند. مقامات اورژانس بعداً به خاطر این حادثه عذرخواهی کردند. 

در بیانیه‌ای که در X منتشر شد، آمده است: «اداره ملی مدیریت بحران و بلایای طبیعی و نهادهای مربوطه به خاطر این نقص فنی غیرعمدی عذرخواهی می‌کنند.» 

این اداره اعلام کرد که «نقص فنی ناگهانی در سیستم هشدار اولیه» «از طریق مقامات رسیدگی و مدیریت شده است». 

امارات متحده عربیِ نفت‌خیز، که مانند سایر کشورهای خلیج فارس میزبان نیروهای آمریکایی است، خود را در خط مقدم انتقام ایران از حملات هوایی آمریکا و اسرائیل که منجر به ترور رهبر معظم این کشور شد، یافت. 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.