فعال‌سازی ثبت برنامه تولید ۱۴۰۵ در سامانه جامع تجارت

دنیای اقتصاد یکشنبه 07 تیر 1405 - 00:04
بر اساس مصوبات کمیته ارزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، امکان ثبت سند «برنامه تولید سال ۱۴۰۵» در سامانه جامع تجارت برای بخشی از واحدهای تولیدی تحت پوشش این وزارتخانه فعال شد.

به گزارش ایرنا به نقل از سازمان توسعه تجارت، این امکان برای واحدهای تولیدی وزارت صمت که بر اساس فرمول سهمیه‌بندی فصل تابستان و با ملاک حداکثر سابقه واردات دو سال گذشته، مشمول دریافت سهمیه ارزی نشده‌اند، فراهم شده است تا بتوانند برنامه تولید سال ۱۴۰۵ خود را در سامانه ثبت کنند. بر این اساس، واحدهایی که در فصل تابستان امسال سهمیه تولیدی دریافت کرده‌اند، در حال حاضر امکان ثبت این سند را نخواهند داشت، زیرا سهمیه ارزی آنها به‌صورت خودکار و بر مبنای سوابق وارداتی دو سال گذشته محاسبه و اعمال شده است.

طبق اعلام سازمان توسعه تجارت، اسناد ثبت‌شده پس از بارگذاری در سامانه، در سه مرحله شامل تایید اولیه توسط ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، بررسی و تایید نهایی از سوی دفاتر تخصصی مربوطه و در نهایت تخصیص سهمیه توسط معاونت‌های تخصصی ذی‌ربط بررسی خواهند شد. پس از طی این مراحل، برای واحدهای مشمول، حداکثر تا ۳۰ درصد ظرفیت مندرج در پروانه بهره‌برداری به‌عنوان سهمیه ارزی فصل تابستان تخصیص خواهد یافت. این اقدام با هدف ساماندهی فرآیند تخصیص سهمیه ارزی، تسهیل تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی و مدیریت بهینه منابع ارزی کشور انجام شده است.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.