مساجد نقش انکار ناپذیری در مصرف بهینه انرژی دارند

خبرآنلاین یکشنبه 07 تیر 1405 - 14:56
همزمان با هفته صرفه‌جویی، مهدی پاک‌طینت، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان، با حضور در مرکز رسیدگی به امور مساجد استان سمنان نشستی در راستای ارتقای فرهنگ مصرف بهینه انرژی با محوریت ظرفیت‌های مساجد برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان در این نشست، بر اهمیت نقش مساجد به‌عنوان پایگاه‌های اثرگذار فرهنگی و اجتماعی در ترویج الگوی صحیح مصرف برق تأکید شد و راهکارهای بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود این مراکز در راستای فرهنگ‌سازی عمومی، کاهش مصرف غیرضروری و توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با اشاره به جایگاه مساجد در ارتباط مستقیم با جامعه، استفاده از ظرفیت ائمه جماعات و برنامه‌های مذهبی را از مؤثرترین ابزارهای تبیین ضرورت مدیریت مصرف انرژی عنوان کرد.
در ادامه این نشست، طرح ملی «سبا» به‌عنوان محور مشترک همکاری‌های فرهنگی و اجرایی معرفی شد و بر نقش آن در نهادینه‌سازی رفتار مصرف بهینه در سطح جامعه تأکید گردید.
در پایان این نشست مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان و مرکز رسیدگی به امور مساجد استان در راستای تقویت همکاری‌ها در حوزه مدیریت مصرف انرژی و استفاده از ظرفیت مساجد در این زمینه تبادل شود.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.