پاکسازی بیش از 30 کیلومتر مربع از اراضی آلوده به مین در افغانستان

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 07 تیر 1405 - 16:16
طالبان اعلام کرد که در سه‌ماهه نخست سال بیش از 30 کیلومتر از مناطق آلوده به مین در افغانستان پاکسازی شده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «تاج‌محمد همت»، معاون سخنگوی اداره آمادگی مبارزه با حوادث حکومت طالبان اظهار داشت که در سه‌ماهه نخست سال جاری بیش از 30 کیلومتر مربع از اراضی آلوده به مین و مهمات منفجرنشده در مناطق مختلف افغانستان پاکسازی شده است.

به گفته وی، در جریان عملیات مین‌روبی طی این مدت، در مجموع هزار و 899 حلقه مین و مهمات منفجرنشده کشف و منهدم شده است.

بر اساس آمارهای سازمان ملل، در افغانستان به طور تخمینی 1.2 میلیون متر‌مربع زمین آلوده به مین و مواد منفجره دست‌ساز است. اراضی آلوده افغانستان شامل 262 شهرستان است که مناطق نزدیک به مراکز آموزشی و منابع آب را دربرمی گیرد.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز چندی قبل در گزارشی اعلام کرد که در سال 2025، دست‌کم 92 نفر در نتیجه انفجار مین‌ها و مواد منفجره در افغانستان جان باخته و 375 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این سازمان اظهار داشت که 66 درصد قربانیان این انفجارها را کودکان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/.

 

 
 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.