سامانه تلفنی رسیدگی به اختلافات موجر و مستأجر راه‌اندازی شد

خبرگزاری مهر یکشنبه 07 تیر 1405 - 18:35
مدیرکل راه و شهرسازی تهران گفت: در راستای آگاهی‌بخشی درباره حقوق موجران و مستأجران در اختلافات اولیه، سامانه تلفنی راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا خالقی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به تصمیم نهایی سران سه قوه و پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: بر این اساس، ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها مسئولیت آگاهی‌بخشی درباره حقوق موجران و مستأجران در اختلافات اولیه را بر عهده گرفته‌اند.

وی افزود: در همین راستا، اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران سامانه تلفنی ۴۱۰۸۲۴۱۰ را برای پاسخگویی به پرسش‌ها، اختلافات احتمالی و آگاهی بخشی پیرامون حقوق موجرین و مستاجرین هم استانی راه اندازی کرده است.

خالقی با بیان اینکه بر اساس تصمیم نهایی سران سه قوه، در صورت درخواست مستأجر برای تمدید قرارداد اجاره، اگر موجر افزایش اجاره‌بها بیش از سقف قانونی مطالبه کند یا بدون دلیل قانونی از تمدید قرارداد خودداری کند، قرارداد اجاره به‌صورت خودکار با افزایش ۲۵ درصدی و برای مدت یک سال تمدید خواهد شد، تصریح کرد: البته قانونگذار مواردی را نیز برای فسخ قرارداد پیش‌بینی کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پایان با تأکید بر اینکه نخستین راهکار برای حل اختلافات میان موجر و مستأجر، گفتگو است، خاطرنشان کرد: در صورتی که اختلافات از این طریق برطرف نشود، طرفین برای تعیین تکلیف نهایی به مراجع قضایی ارجاع خواهند شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.