دوران چک سفید آمریکا برای اسرائیل رو به پایان است | نتانیاهو دیگر مهمان همیشگی کاخ سفید نیست

همشهری آنلاین یکشنبه 07 تیر 1405 - 20:37
یک رسانه آمریکایی با اشاره به انتقادات شدید ونس از اسرائیل، مدعی شد که واشنگتن، دیگر تل آویو را از اصل «اول آمریکا» مستثنی نمی‌داند و این رژیم جایگاه خود را به‌عنوان متحد ویژه واشنگتن از دست داده است.

به گزارش همشهری آنلاین، یک مشاور سیاسی رژیم صهیونیستی به پولیتیکو گفت که این رژیم «ساده‌لوحانه تصور می‌کرد» می‌تواند از سیاست «اول آمریکا» مستثنی باشد.

این مقام رژیم اشغالگر افزود: ما هرگز نمی‌توانستیم به مدت چهار سال از تمام سیاست‌های خارجی آمریکا مستثنی باشیم.

پولیتیکو همچنین مدعی شد که جی‌دی ونس معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به نماد تغییر رویکرد واشنگتن در قبال تل آویو تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، ونس پیش‌تر به‌شدت از تل آویو انتقاد کرده و از این رژیم خواسته بود به خاطر داشته باشد که ایالات متحده «تنها متحد قدرتمند» آن است.

پولیتیکو در ادامه نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در سال ۲۰۲۵ پنج بار به واشنگتن سفر کرد. او در سال جاری تنها یک بار و در ماه فوریه به واشنگتن رفت و تاکنون هیچ تاریخی برای سفر دوباره وی به کاخ سفید در تقویم ثبت نشده است. همچنین تماس‌های تلفنی میان دو طرف نیز به‌طور چشمگیری کاهش یافته است.

یکی از منابع آگاه نیز به پولیتیکو گفت: فکر نمی‌کنم هنوز به بدترین وضعیت ممکن رسیده باشیم؛ اتفاقات بیشتری در راه است.

به گزارش ایرنا، برخی کارشناسان، تنش ها بین واشنگتن و تل آویو را تاکتیکی و نه راهبردی ارزیابی می کنند و راهبردهای کلان حاکم بر این دو نظام سیاسی را یکی می دانند. باتوجه به روابط نزدیک ائتلاف راستگرای حاکم بر رژیم صهیونیستی با حزب جمهوری خواه آمریکا، این اختلافات می تواند جنگ زرگری و یک فریب رسانه ای تلقی شود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.