جواد نکونام تابستان سال ۱۳۸۵ و پس از پایان جام جهانی ۲۰۰۶ راهی اسپانیا شد تا پیراهن تیم اوساسونا را بر تن کند. حضوری که ۶ سال به طول انجامید و البته در ابتدای تابستان سال ۱۳۹۱ به شکلی تمام شد که همه فوتبالیها به ویژه طرفداران استقلال سورپرایز شدند.
در روز ۷ تیر سال ۱۳۹۱ خبرورزشی ادعایی را مطرح کرد که برای جامعه فوتبال تکاندهنده بود و کمتر کسی آن را باور میکرد ولی ما به صحت خبر خودمان اعتماد داشتیم و روی همین اصل پای تبعات ابتدایی آن ایستادیم.
خبرورزشی با صراحت عنوان کرد جواد نکونام که برای سپری کردن دوره تعطیلات خود به ایران آمده، با پیشنهاد بسیار خوبی از طرف کادر مدیریتی باشگاه استقلال مواجه شده و به احتمال زیاد قید حضور در لالیگا را میزند و به تیمی میپیوندد که از بچگی آرزوی پوشیدن پیراهن آن را داشت! برای نشان دادن صحت خبر خودمان حتی به این نکته نیز اشاره کردیم که ملاقاتی محرمانه میان نکونام و برخی مدیران استقلال در دفتری حوالی میدان تجریش تهران صورت گرفته و مذاکرات ابتدایی به خوبی پیش رفته است. این خبر سر و صدای زیادی راه انداخت ولی کاملا درست بود و همان گفتوگوها باعث شد تا نکونام در اواخر تیر ماه سال ۱۳۹۱ با صراحت عنوان کند توافقات لازم حاصل شده و از ابتدای لیگ دوازدهم حرفهای، یعنی مرداد همان سال با پیراهن استقلال به میدان خواهد آمد.
حتما به خاطر دارید که نکونام تا اواخر پاییز ۱۳۹۲ به عنوان بازیکن در استقلال حضور داشت و با این تیم فاتح دوازدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر هم شد.
بیشتر بخوانید: آقایان خیالتان راحت؛ خداحافظ استقلال/ بعضیها فکر میکنند این باشگاه ارث پدری آنهاست









