ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم درباره مساله مهمی پیرامون رابطه زناشویی زن و مرد بپردازیم
قطعا زن و مرد برای تداوم زندگی مشترک نیاز دارند نسبت به تعهدات و وظایفی که دارند درست عمل کنند
ما در این مطلب به نکات بسیار مهم پیرامون رابطه زناشویی زن و مرد برای زندگی بهتر و وظایف حقوقی و قانونی
زن و شوهر خواهیم پرداخت
مرد ميگويد، زن ميگويد ؛ پاسخگويي به سوالات خانمها در مورد چاقي ، مشکلات ارتباط با اقوام شوهر و دوستان
ديروز همسرم از من سوال کرد که آيا او چاق به نظر ميرسد؟ من گفتم بله ؛ او حدود 9
کيلو وزن اضافه کرده است و من صادقانه اعتقادم را به او گفتم.
حال او از من رنجيده شده و اخمهايش در هم رفته ؛ به من ميگويد تو خيلي رک و سنگدل
هستي.
آهاي مردم....او خودش از من سوال کرد.
چرا اين زنها تحمل شنيدن حقيقت را ندارند؟ زن ميگويد: حالا مگر چطور ميشود گاهي اوقات براي ناراحت نکردن من
نقش بازي کني.
چطور نميفهمي وقتي از تو ميپرسم با اين لباس چاق بنظر ميرسم ، بايد جواب بدهي نه اصلا".
از من نخواه علتش را برايت توضيح بدهم.
مسلما" يک زن چاق خودش بهتر از هر کسي ميداند که چقدر چاق شده است و حتما" براي اين چاقي
فکري خواهد کرد.
رابطه زناشویی زن و مردجوابهاي تند و آزار دهند? تو فقط کار را خراب تر ميکند.
پس تا وقتي که تلاش خودم نتيجه بدهد لطف کن و ساکت باش.
اينطوري از زندگي ات هم لذت بيشتري خواهي برد.
مرد ميگويد: اي مرداني که جان و اعصاب و زندگي خود را دوست داريد، شما را به خدا هر وقت
همسرتان راجع به تناسب اندام و چاقي احتمالي اش از شما نظر خواهي کرد، با دقت کافي و زيرکانه جواب
بدهيد ( البته اگر تصميم نداريد صاف صاف دروغ بگوييد).
به جاي مراجعه به مغز درمانده اتان، او را به هر زن خوش اندام و زيبا رو که ميشناسيد تشبيه
کنيد.
بگوييد آنها مرا ياد تو مياندازند.
اگر موثر نبود، سريع برويد و موهايتان را بتراشيد تا دانه دانه آنها را نکنده است.اين تنها چار? کار است.
زنان در مواجهه با اقوام شوهرشان وقتي هم فاميل دور هم جمع ميشوند خواهر زاد شوهرم که هنوز يک نوجوان
است مثل يک گرب وحشي با من رفتار ميکند.
شوهرم نه تنها از من حمايت نميکند، بلکه با من تندي هم ميکند.
چرا؟! چون من گفته ام تا وقتي خواهر زاده اش رسما" از من معذرت خواهي نکند با او حرف نخواهم
زد.
زن ميگويد : سر حرف خود بمانيد.
آدم پر رو و بي ادب را بايد سر جايش نشاند.
پافشاري کنيد تا از شما معذرت خواهي کنند.
( بايد به آنها بفهمانيد چه چيزي شما را عصبي و ناراحت ميکند.
شما که بي ادبي نکرده ايد، فقط با او حرف نميزنيد...
اين کمترين و بهترين واکنش است).
بچه اي که آنقدر گستاخ است که به خود اجازه ميدهد رو در روي شما قرار گيرد مقصر نيست.
مقصر والدين او هستند که زحمت تربيت او را به خودشان نداده اند.
اگر با اين کار شما را آدم بداخلاق و بدي خواهند خواند...
حداقل بداخلاقي کنيد که دلتان نسوزد.
طولي نخواهد کشيد که بالاخره متوجه ميشود يک نفر به او خدمت کرده و به او ياد داده که مثل
آدمهاي متمدن رفتار کند.
مرد ميگويد : مي دانيد موضوع چيست؟ او به سرعت تصميم ميگيرد جواب دندان شکني به يک دختر بچه بدهد.
آنوقت توقع داريد شوهرتان هم از شما حمايت کند و به کل خانواده اش حمله کند، واکنش آنها هم اصلا"
مهم نيست چه باشد فقط شوهر بايد از زن طرفداري کند، همين.
شما هم براي حل اين مشکل يک شيپور برداريد وهمه جا جار بزنيد که تا وقتي که اون خانمي که
توي مهموني مامانت اينا دامن مشکي پوشيده بود و موهاش رو طلايي کرده بود از من معذرت خواهي نکنه ديگر
هرگز پامو تو خون? مامانت نميگذارم.
اين هم يک راهشه! جانبداري من و همسرم سالها بود که با يک زن و شوهر که از دوستانمان هستند
رفت و آمد داشتيم.
حالا آنها از هم جدا شده اند.
من دوست دارم رابطه ام را با اون خانم حفظ کنم اما شوهرم ميگويد بايد با هر دوي آنها قطع
رابطه کنيم.
او از دست من عصباني است.
رابطه زناشویی زن و مردزن ميگويد: تو حق نداري من را مجبور به کاري بکني.
هميشه از اينکه مردها، زنان را به موذي گري و رياکاري متهم ميکنند ناراحت ميشده ام.
حالا که ما صادقانه مثل دو دوست ميخواهيم روابطمان را حفظ کنيم به ما برچسب ضد _ مرد مي زنند.
به شما توصيه ميکنم در چنين مواردي به شوهرتان بگوييد روابط خصوصي دوستتان به شما مربوط نيست.
ارتباط و عواطف شما نسبت به دوستتان امري است جدا.
گذشته از آن با حفظ روابط خود با او علاوه بر آنکه کمک ميکنيد دوران بحران بعد از طلاق را
پشت سر بگذارد ، شايد بتوانيد او را متقاعد کنيد که به زندگي خود برگردد.
مرد ميگويد: من توقع دارم همسرم به خواست، من احترام بگذارد.
اگر با آن خانم ارتباط داشته باشد شوهرش فکر ميکند که ما جانب او را گرفته ايم.
حالا از اين هم که بگذريم، چرا ميخواهي مدام بنشيني و حرفهاي مايوسان? او را در مورد زندگي ناموفق و
خسته کننده اش بشنوي؟ منفي بافيها و تجرب? ناموفق او روي همسر من نيز تاثير خواهد گذاشت.
مسلما" به او خواهد گفت که مردها چنين و چنان اند.
وظایف حقوقی و قانونی زن به دو صورت وظایف مشترک زن و مرد، و وظایف زناشویی بیان میشود:
حسن معاشرت: زن و مرد وظیفه دارند در زندگی مشترک خانوادگی و زناشویی، نسبت به هم خوشرفتار، خوشرو و خوشگو باشند و از هر گونه بدرفتاری، ترش روی و بدگویی دوری نمایند، مگر اینکه عذر شرعی، قانونی و عرفی داشته باشند.
معاضدت (همکاری): زن و مرد باید در پیشبرد و تحکیم زندگی خانوادگی، همکاری و همراهی داشته باشند و معیار این همکاری هم بنا بر انتظار عرف و فرهنگ زمان و مکان و موقعیت آن دو است. از باب نمونه، اگر عرف خانه داری، بچه داری، شیردهی بچه را به عهده زن میداند و کارهای بیرون خانه را به عهده مرد میداند، هر دو در این امور محوله، همکاری نمایند.
تربیت فرزند: زن و مرد، هر دو موظفاند در حد توانایی و مقتضای عرف زمان و مکان و موقعیت در رشد و پرورش فرزند، کوشش نمایند.
وفاداری: زن و مرد نباید رابطه نامشروع با فرد دیگری داشته باشند.
پذیرش ریاست شوهر: اگر در زندگی زناشویی و خانوادگی مشکلی و مسئلهای پیش آمد، حل آن با نظر نهایی شوهر است. البته این وظیفه شوهر، نباید خارج از حسن معاشرت و معاضدت، شرع و قانون باشد و باعث سوء استفاده شوهر شود.
تمکین زن نسبت به مرد: زن باید در نزدیکی جنسی و دیگر بهرههای شهوی مرد با او، حالت پذیرش و آمادگی در حد توانایی جسمی و روحی، بنابر انتظار عرف داشته باشد. مگر اینکه دارای عذر شرعی و قانونی مثل عادت زنانگی، مریضی و … باشد.
تبعیت از مرد در محل اقامتگاه و مسکن، مگر اینکه این اختیار را شوهر به زن واگذار کرده باشد و یا خلاف شأن اجتماعی زن باشد و یا ضرر جانی و جسمی برای زن داشته باشد.
تبعیت از مرد، در خروج از منزل و ورود دیگران به منزل، در حد عرف، مگر اینکه برای انجام تکالیف دینی؛ مثل حج واجب و یا برای انجام مداوا، یا ماندن در خانه ضرر جانی، بدنی و شرافتی، برای زن داشته باشد.
تبعیت از مرد در اصل شاغل بودن و نوع شغل، در صورتی که خلاف انتظار عرف زمان، مکان و موقعیت و جنسیت زن و مرد باشد.
www.aftabir.com / ravanaramclinic