گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه با رئیس اقلیم کردستان عراق

صدا و سیما چهارشنبه 13 اسفند 1404 - 23:07
سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز چهارشنبه در تماس با نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق، در مورد تحولات منطقه و پیامد‌های خطرناک ناشی از تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران گفت‌و‌گو کرد.

گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه با رئیس اقلیم کردستان عراق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اقلیم کردستان عراق با تسلیت شهادت مقام معظم رهبری و جمعی از شهروندان ایرانی در نتیجه حملات جنایتکارانه آمریکا و اسرائیل به ایران، بر عزم اقلیم کردستان عراق بر حفظ و ارتقای روابط دوستانه با ایران تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با قدردانی از رئیس منطقه اقلیم کردستان، تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران در میان مذاکرات برای دومین بار در طول نه ماه گذشته، را نشانه روشن جنگ طلبی و دروغ‌گویی آمریکا در رابطه با موضوع هسته‌ای ایران دانست و خاطرنشان کرد که تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران موجب ناامن شدن کل منطقه و پیامد‌های گسترده جهانی شده است که مسئولیت آن منحصرا بر عهده متجاوزان است.

در این گفتگوی تلفنی، درباره تقویت همکاری‌های فی‌مابین ایران و اقلیم کردستان عراق، از جمله بر اساس تفاهم‌نامه همکاری امنیتی ایران-عراق، در راستای صیانت از امنیت مرز‌ها و جلوگیری از هر گونه سوءاستفاده از طرف‌های ثالث برای ناامن‌سازی منطقه نیز رایزنی شد

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.