به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما آقای بقائی در پیامی درباره آثار حمله عامدانه به زیرساختهای انرژی کشورمان، تصریح کرد: تجاوز جنایتکارانه آمریکا و اسرائیل علیه ملت ایران، وارد مرحلهٔ خطرناک جدیدی شده؛ حمله به تأسیسات ذخیره سوخت، به منزله جنگ شیمیایی عمدی علیه ایرانیان است.
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی، با اشاره به انتشار مواد خطرناک سمی به هوا در پی این اقدام، هشدار داد: پیامدهای انسانی و زیست میحطی این فاجعه که حیات مردم را به طور مستقیم، مسموم و جان میلیونها نفر را به خطر میانداز به مرزهای ایران محدود نخواهد ماند.
آقای بقائی تاکید کرد: این اقدامها همزمان، جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسلکشی به شمار است