حمله آمریکا به زیرساخت‌های انرژی جنایت علیه بشریت است

تابناک یکشنبه 17 اسفند 1404 - 19:56
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: حمله آمریکا به زیرساخت‌های انرژی ایران و انتشار مواد سمی و خطرناک، جنایت علیه بشریت است.

به گزارش تابناک، اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی در شبکه ایکس در خصوص تجاوز جنایتکارانه آمریکا و اسرائیل در حمله عامدانه به زیرساخت‌های انرژی ایران نوشت: «تجاوز جنایتکارانه آمریکا و اسرائیل علیه ملت ایران، با حمله‌های عامدانه به زیرساخت‌های انرژی ایران وارد مرحلهٔ خطرناک جدیدی شده است؛ این حملات به تأسیسات ذخیره سوخت، به منزله جنگ شیمیایی عمدی علیه ایرانیان است.»

 وی افزود: متجاوزان با هدف قرار دادن انبارهای سوخت، مواد خطرناک و سمی به هوا منتشر کرده‌اند؛ این جنایت، مستقیماً حیات مردم را مسموم می‌سازد، محیط زیست را نابود می‌کند و جان میلیون‌ها نفر را به خطر می‌اندازد. پیامدهای این فاجعهٔ زیست‌محیطی و انسانی به مرزهای ایران محدود نخواهد ماند.

این دیپلمات ارشد ایران خاطرنشان کرد: این اقدامات همزمان جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی به شمار است.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.