مجلس خبرگان رهبری به وظایف قانونی خود در اسرع وقت عمل کند

خبرگزاری مهر یکشنبه 17 اسفند 1404 - 20:19
بسیج اساتید دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: از مجلس خبرگان انتظار داریم با کنارگذاشتن هر گونه محافظه کاری، به وظیفه قانونی خود در اسرع وقت عمل کنند.

به گظاری خبرگزاری مهر، بیانیه بسیج اساتید دانشگاه صنعتی شریف در حمایت از نیروهای مسلح کشور و ضرورت تنبیه متجاوز منتشر شد. متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّیٰ لَا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَیَکُونَ الدِّینُ کُلُّهُ لِلَّهِ ۚ فَإِنِ انْتَهَوْا فَإِنَّ اللَّهَ بِمَا یَعْمَلُونَ بَصِیرٌ

مردم شریف و مقاوم ایران،بسیج اساتید دانشگاه صنعتی شریف، ضمن محکومیت شدید تجاوز نظامیِ ددمنشانه آمریکای جنایتکار و رژیم تروریستی صهیونی به ایران اسلامی و سکوت بی‌شرمانه مجامع بی‌خاصیت بین‌المللی در برابر این تجاوز آشکار، عروج عاشورایی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، و همچنین شهادت مظلومانه هموطنان بی‌گناه و مدافعان ایران اسلامی را به همه هم‌میهنان عزیزمان تسلیت عرض می‌نماید.

آخرین اعلام موضع رهبر شهیدمان در پاسخ به تهدیدات آمریکای جنایتکار این بود که هر گونه تجاوز نظامی آمریکا به ایران، این بار به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل خواهد شد که در آن تمامی امکانات جنگی و منافع آمریکا در منطقه جزو اهداف مشروع ایران خواهد بود. به توفیق الهی، این وعده صادق توسط نیروهای مسلح جان برکف و میهن‌دوست ایران عزیز در حال تحقق است.

مردم وفادار ایران،حفظ تمامیت ارضی و تضمین آینده ایران عزیز به سرنوشت این دفاع مقدس گره خورده است. سرشت تروریستی و غیرقابل اعتماد آمریکای جهانخوار و طینت متعفن، دروغگو و ریاکارانه رؤسای جمهور آمریکا را در حمله و کودتا در ایران و کشورهای مختلف جهان، بخصوص در ۴۷ سال پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بارها آزموده‌ایم. در چنین شرایط خطیری، هوشیاری مردم، تقویت اتصال به منبع لایزال الهی، حفظ روحیه مقاومت، حضور پرشور و پرتلاش در صحنه و حمایت همه‌جانبه از نیروهای مسلح، ضامن پیروزی بر تمامی تهاجمات و فریب‌کاری‌های دشمن غدار و سفاک خواهد بود.

انشالله همانطور که رهبر شهیدمان در آخرین بیانات خود فرمودند، هدف آمریکا بلعیدن ایران است. آمریکا با بلعیدن ایران هم به دنبال غارت منابع کشور و نجات اقتصاد خود و هم تجزیه کشور و اجرای طرح خاور میانه مورد نظر رژیم منحوس، تروریستی و توسعه‌طلب صهیونی است و در این مسیر با موانعی روبرو است.

مانع اصلی نظام جمهوری اسلامی است. نظام جمهوری اسلامی چیزی نیست جز مردمی که قبلاً استعمار انگلیس و آمریکا را تجربه کرده‌اند و با تقدیم صدها هزار شهید و به ثمررساندن انقلاب شکوهمند خود، حاکمیت قوانین اسلامی بر تمامی شئون زندگی خود را پذیرفته‌اند و در رؤیای بناکردن تمدن عظیم اسلامی هستند.

این مردم نمی‌خواهند ذلت زندگی زیر چکمه بزرگ‌ترین تروریست‌های تاریخ و متهمان جزیره اپستین را بپذیرند. مانع دیگر اقتدار سرزمینی و قدرت نظامی این کشور پهناور و این مردم غیور است. دشمن در ۴۷ سال گذشته و با آزمودن شرارت‌ها و تجربه شکست‌های مختلف، به این نتیجه رسیده که برای رسیدن به اهداف شوم خود باید ضربات مستمر و مکرر به کشور ما وارد کند که نمونه‌های واضح آن را می‌توان در سال‌های اخیر بویژه در ایجاد آشوب‌های ۱۴۰۱، ترورهای هدفمند، تحمیل جنگ ۱۲ روزه، فتنه دی‌ماه و نهایتا تحمیل جنگ رمضان مشاهده کرد. بدیهی است که در صورت عدم برخورد قاطع با دشمن، حتی اگر جنگ رمضان در کوتاه‌مدت خاتمه یابد، این تجاوزها که هدف آن ضعیف‌کردن تدریجی قدرت کشور و نهایتا بلعیدن ایران است، ادامه خواهد و کشور در بلندمدت روی آرامش، امنیت و پیشرفت را به خود نخواهد دید.

از سوی دیگر، تجربه دفاع مقدس هشت‌ساله در مقابل دیدگان ما است. ایستادگی و مقاومت عزتمندانه مردم ایران در حماسه هشت سال دفاع مقدس، متجاوز و حامیان او بویژه آمریکای جنایتکار را آنچنان پشیمان کرد که سایه جنگ حداقل برای ۳۰ سال از کشور برطرف و زمینه ورود به دوران سازندگی فراهم شد. لذا، بسیج اساتید دانشگاه صنعتی شریف معتقد است تنبیه متجاوز باید تا تحقق شرایط زیر ادامه یابد و دشمن آنچنان مجازات شود که امنیت کشور حداقل برای ۱۰۰ سال آینده تضمین شود.

هر گونه پذیرش آتش‌بس تا قبل از تحقق شرایط زیر، موجب فراهم‌شدن فرصت تجدید قوا برای دشمن، تکرار فتنه‌ها و تجاوزگری‌ها در آینده نزدیک، و تداوم چرخه ضربه به کشور و تضعیف آن خواهد شد:

۱- نابودی تمامی زیرساخت‌های پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه به‌گونه‌ای که عملاً منجر به تخلیه کامل نیروهای نظامی مستقر در این پایگاه‌ها شده و قابل بازسازی و استفاده برای هیچ گونه شرارت بعدی نباشد و برای همیشه به پایگاه متروکه تبدیل و مایه عبرت جهانیان شود.

۲- نابودی تمامی زیرساخت‌های نظامی و تروریستی رژیم سفاک صهیونیستی و اخذ تضمین از شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر پایان همیشگی تجاوزهای نظامی و اقدامات تروریستی این رژیم سفاک در منطقه و جهان.

۳- تحویل عاملان و آمران ترور رهبر شیعیان جهان و کشتار کودکان مدرسه میناب و سایر هموطنان در شهرها به مراجع قانونی بین‌المللی به‌عنوان جنایتکار جنگی و مجازات آنها.

۴- رفع تمامی تحریم‌های اعمال‌شده به ایران در ۴۷ سال گذشته و جبران همه خسارت‌های ناشی از آن.

۵- پذیرش حق مشروع ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای.

۶- تداوم بسته‌بودن تنگه هرمز تا زمان جبران تمامی خسارت‌های وارده به کشور، از سوی متجاوزین و متحدین منطقه‌ای آنهابدیهی است که هیچ عقل سلیمی از جنگ و تداوم بی‌دلیل آن استقبال نمی‌کند. اما، هموطنان عزیز توجه داشته باشند، برخی صداهای داخلی که در این روزها با ظاهرا دلسوزانه شنیده می‌شود و مطالبه آتش‌بس، توقف حملات به زیرساخت‌های دشمن و پایان جنگ می‌کنند، لزوماً عاقلانه و خیرخواهانه نیست.

مصالح و منافع ملی همه ما ایجاب می‌کند که در این روزها به‌صورت کاملاً متحد و یکپارچه پشتیبان نیروهای مسلح و مدیران کشور باشیم و از همه مسئولین کشور و نیروهای مسلح بخواهیم که متجاوز را به‌گونه‌ای پشیمان کنند که بازدارندگی ازدست‌رفته به کشور بازگردد و امنیت کشور در بلندمدت تضمین شود.

در پایان از مجلس محترم خبرگان رهبری انتظار داریم با کنارگذاشتن هر گونه محافظه کاری، به وظیفه قانونی خود در اسرع وقت عمل کنند و با معرفی رهبر جدید انقلاب اسلامی، فرصت سوء استفاده از شرایط پیش‌آمده را از دشمنان خارجی و داخلی سلب نمایند و زمینه قوت قلب مردم و نیروهای مسلح را فراهم نمایند.

والسلام علی من التبع الهدی

بسیج اساتید دانشگاه صنعتی شریف۱۶ اسفند ۱۴۰۴

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.