مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو از ابلاغ هماهنگیهای جدید برای تسریع در دسترسی به دارو و رفع برخی موانع زنجیره تأمین در شرایط بحران خبر داد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما؛ اکبر عبداللهی اصل مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به شرایط خاص تأمین دارو در وضعیت بحران، اعلام کرد: با هدف تسهیل و تسریع فرآیندهای مربوط به ایجاد دسترسی و رفع برخی موانع برای آزادسازی اقلام تأمین شده، هماهنگیهای لازم به شرکتهای فعال در زنجیره تأمین داروی کشور ابلاغ شده است.
وی افزود: بر اساس این هماهنگیها، در خصوص نمونهبرداری ادواری فرآوردههای وارداتی از مسیر ثبتی، در صورتی که تغییری در ملاحظات زنجیره تأمین فرآورده از جمله منبع تأمین یا سایر ملاحظات ثبتی و کیفی ایجاد نشده باشد، امکان آزادسازی فرآوردهها با تعهد مسئول فنی شرکت و همزمان با فرآیند نمونهبرداری ادواری فراهم خواهد بود.
مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو ادامه داد: در مورد فرآوردههای واردات فوریتی نیز چنانچه سابقه قبلی تأییدیههای کیفی وجود داشته باشد، تولیدکننده از اعتبار مناسب برخوردار باشد و زنجیره تأمین از مسیر شرکتهای عمدهفروش معتبر انجام شود، امکان آزادسازی فرآوردهها به موازات نمونهبرداری و انجام آزمایشها در آزمایشگاه مرجع فراهم است.
عبداللهی اصل تأکید کرد: این تصمیم با هدف حفظ پایداری زنجیره تأمین دارو، تسریع در دسترسی بیماران به اقلام حیاتی و در عین حال استمرار نظارتهای کیفی و آزمایشگاهی اتخاذ شده است.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.