وزارت بهداشت: آب شرب قشم سالم است

مشرق نیوز یکشنبه 17 اسفند 1404 - 20:55
وزارت بهداشت اعلام کرد آب شرب قشم سالم است.

به گزارش مشرق، محسن فرهادی رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با خبرنگار وبدا درباره حملات ناجوانمردانه و غیر انسانی رژیم صهیونیستی و آمریکا به آب شیرین کن‌های جزیره قشم و وضعیت آب آشامیدنی هموطنانمان در این جزیره اظهار داشت: سیستم آبرسانی این جزیره متکی بر آب شیرین‌کن‌ها است و بخش روستایی و شهری از آن استفاده می‌کنند. خوشبختانه، آب شیرین‌کن مورد هدف حمله قرار گرفته، ظرفیت کمی داشت و حدود ۲۵ روستا از آن بهره‌مند بودند. هم‌اکنون این واحد کاملا از چرخه بهره‌برداری خارج شده و قابل استفاده نیست.

وی ادامه داد: مسئولان آب و فاضلاب وزارت نیرو در حال حاضر با تانکر آب شرب جایگزین برای مردم این ۲۵ روستا فراهم کرده‌اند تا کمبودی در تامین آب نداشته باشند. تعمیر فوری این آب شیرین‌کن به دلیل آسیب وارد شده امکان‌پذیر نیست.

مهندس فرهادی افزود: برای تامین آب جایگزین، همکاران دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تمرکز خود را بر توزیع تانکری آب گذاشته‌اند و کارشناسان بهداشتی مستقر در محل، نمونه‌برداری، آزمایش‌های مربوط به سنجش کلر آزاد و نظارت مستمر بر توزیع آب را انجام می‌دهند. منابع تامین از آب شیرین‌کن‌های دیگر جزیره تامین می‌شود و تا کنون مشکل خاصی از نظر کیفیت آب شرب مردم مشاهده نشده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.