به گزارش رکنا، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامهای به دبیر کل، اعضای شورای امنیت و وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان ملل متحد درباره تهدید اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن مردم ایران، نوشت: تعهد مجرمانه به «نابودی کامل و مرگ حتمی برای مناطق و گروههایی از مردم» که نشانهای کاملاً آشکار از استیصال ایالات متحده در قبال ناکامیهای خود است، در زمانی مطرح میشود که جهان شاهد حملات نظامی آمریکا و رژیم اسرائیل علیه مدارس، بیمارستانها، ساختمانهای مسکونی، زیرساختها، سالنهای ورزشی و مراکز امدادی ایران است؛ حملاتی که تاکنون جان صدها غیرنظامی بیگناه از جمله زنان و کودکان را گرفته است.
متن کامل نامه بدین شرح است:
بدینوسیله مایلم توجه جنابعالی را به تازهترین تهدید گستاخانه از سوی رئیسجمهور ایالات متحده آمریکا علیه حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و نیز اعتراف آشکار وی به ارتکاب جنایات جنگی علیه ملت ایران جلب نمایم. در میانه جنگی تجاوزکارانه که در نقض منشور ملل متحد و اصول بنیادین تثبیتشده حقوق بینالملل علیه کشورم تحمیل شده است، رئیسجمهور آمریکا طی اظهاراتی در شبکه اجتماعی بهطرزی گستاخانه تهدید کرده است که «... مناطق و گروههای از مردم که تا این لحظه برای هدف قرار دادن مورد نظر نبودهاند، اکنون بهطور جدی برای نابودی کامل و مرگ حتمی تحت بررسی قرار دارند.»