طنین «الغوث» در نخستین شب قدر در دیار علویان

خبرگزاری مهر یکشنبه 17 اسفند 1404 - 23:06
ساری - همزمان با نخستین شب از لیالی پرفیض قدر، نوای «الغوث الغوث» در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه دیار علویان طنین‌انداز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با فرارسیدن نخستین شب از لیالی قدر، مردم مؤمن و روزه‌دار دیار علویان با حضور گسترده در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه، آیین‌های معنوی شب احیا را برگزار کردند و تا سحرگاهان به دعا و نیایش پرداختند.

در این مراسم معنوی که با قرائت دعای جوشن کبیر، زیارت عاشورا و آیین قرآن بر سر گرفتن همراه بود، شرکت‌کنندگان با زمزمه «الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب» از درگاه خداوند متعال طلب آمرزش و بخشش کردند.

همچنین مداحان اهل بیت (ع) با مرثیه‌سرایی و ذکر مصائب حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)، فضای مجالس را آکنده از حال و هوای حزن و اندوه کردند و حاضران با چشمانی اشکبار در سوگ آن امام همام به عزاداری پرداختند.

در کنار برگزاری آیین‌های احیا، مردم عزادار مازندران نیز در سوک و فراق رهبر شهید، با برپایی مجالس سوگواری و قرائت دعا و مرثیه، یاد و خاطره آن شهید والامقام را گرامی داشتند و بر ادامه راه شهدا و پاسداری از آرمان‌های آنان تأکید کردند.

سخنرانان مذهبی در این مراسم با اشاره به جایگاه والای شب‌های قدر در فرهنگ اسلامی، بر ضرورت بهره‌گیری از این فرصت گران‌سنگ برای خودسازی، توبه و نزدیکی بیشتر به خداوند متعال تأکید کردند.

گفتنی است شب‌های قدر که در دهه پایانی ماه مبارک رمضان قرار دارد، از مهم‌ترین و پرفضیلت‌ترین شب‌های سال در فرهنگ اسلامی به شمار می‌رود و مؤمنان با برگزاری آیین‌های احیا، این شب‌ها را تا سحر به عبادت، دعا و راز و نیاز با پروردگار سپری می‌کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.