تنگه هرمز و نفت جهان زیر سلطه ایران

همشهری آنلاین دوشنبه 18 اسفند 1404 - 00:35
در جنگ ۱۲روزه، روبیو با غرور ادعا می‌کرد که تنگه هرمز اگر هم بسته شود، مشکل چینی‌ها است و نه آمریکا چون دیگر نفتی برای آمریکا از این شاهراه عبور نمی‌کند ولی حالا با کنترل کامل تنگه هرمز توسط ایران، قیمت نفت در آمریکا از ۱۹۸۵ رکورد می‌زند و تنها نفتکش‌های ایران و چین حق عبور دارند.

به گزارش همشهری‌آنلاین،زمانی که در جنگ ۱۲‌روزه ایران تهدید کرد تنگه‌ هرمز را می‌بندد، مارکو روبیو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه خود با سی‌ان‌ان رجزخوانی کرد و گفت بیشتر باید چینی‌ها نگران این تنگه باشند و دیگر آمریکا نفتی از این شاهراه برای خود وارد نمی‌کند! اما حالا که ماجراجویی‌های آنها وارد مرحله شدیدتری شد و ایران هم کنترل کامل تنگه هرمز را در دست گرفته، آمریکا رکورد قیمت‌ها را تجربه می‌کند. پیش‌بینی از رشد ۴ برابری قیمت نفت می‌گویند و روز جمعه، قیمت نفت آمریکا بزرگ‌ترین رشد هفتگی خود از دست‌کم سال ۱۹۸۵ تاکنون را ثبت کرد. اینها درحالی است که دیروز دیروز فقط‌ دو کشتی از تنگه هرمز عبور کردندطبق تصاویر SAR در تنگهٔ هرمز را یک نفتکش با پرچم پالائو که متعلق به ناوگان ایران و یک کشتی متعلق به چین با پرچم لیبریا امروز از تنگه گذر کرده‌اند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.