لاریجانی: وجود رهبری جدید باید مظهر وفاق باشد

عصر ایران دوشنبه 18 اسفند 1404 - 01:51
لاریجانی با قدردانی از مجلس خبرگان رهبری گفت: همه بحث های گذشته باید کنار گذاشته شود. آرزوی ما این است که در دوره رهبری ایشان کشور در مسیر توسعه قرار گیرد و رفاه اقتصادی‌ افزایش یابد.

علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، در واکنش به تعیین رهبر جدید انقلاب اسلامی گفت: وجود رهبری جدید در ایران باید مظهر وفاق باشد تا رهبری بتوانند کشور را اداره کنند.

وی با قدردانی از مجلس خبرگان رهبری گفت: همه بحث های گذشته باید کنار گذاشته شود. آرزوی ما این است که در دوره رهبری ایشان کشور در مسیر توسعه قرار گیرد و رفاه اقتصادی‌ افزایش یابد.

در همین حال محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به انتخاب آیت‌الله مجتبی خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب، گفت: در همراهی و تبعیت از این ولی فقیه زمان، تفاوتی بین معظم له با امام کبیرمان و امام شهیدمان قائل نیستیم و این وظیفه را واجب قطعی شرعی و ملی خود می‌دانیم.

متن پیام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پی انتخاب حضرت آیت‌الله سید مجتبی خامنه‌ای از سوی مجلس خبرگان رهبری به عنوان سومین رهبر جمهوری اسلامی، به شرح زیر است:

«بسم االله الرحمن الرحیم

تصمیم متقن و دقیق مجلس محترم خبرگان در انتخاب حضرت آیت الله سید مجتبی حسینی خامنه‌ای (مد ظله العالی) بر ضایعهٔ سنگین از دست دادن مرشد و رهبر عزیزتر از جانمان، مرهمی آرامش‌بخش بود که دل مردم ایران و مومنین را شاد و آخرین امیدهای دشمنان ایران عزیز را نقش بر آب کرد.

ملت ایران به لطف خدا و با عنایت حضرت ولی عصر (عج) از نعمت رهبری مؤمن و متقی، انقلابی، مردمی، شجاع، مدیر و مدبر، آگاه به زمانه، دشمن‌شناس و ساده‌زیست برخوردار شد؛ ایشان اهل فضل و دانش، مسلط به امور جاری و حاکمیتی، نوگرا و معتقد به رویکرد گام دومی انقلاب و حوزه‌های دانش‌بنیان و علم‌پایه هستند و مدال افتخار فرزند، برادر و همسر شهید بودن را بر سینه دارند. حضرت آیت الله سید مجتبی حسینی خامنه‌ای، هر آینه سایهٔ رهبر شهیدمان هستند و کشتی انقلاب را با قوت در مسیر امامین انقلاب به سمت ایرانی آباد، پیشرفته و یکپارچه هدایت خواهند کرد.

اینجانب این انتخاب مبارک را به ملت سربلند و شهیدپرور ایران، همهٔ مسلمانان جهان و دوستداران عدالت و آزادگی، تبریک می‌گویم و وظیفهٔ خود می‌دانم از مجلس محترم خبرگان بابت این انتخاب حکیمانه و مناسب، تشکر کرده و تبعیت خود را از فرامین معظم له اعلام کنم و به همه مردم عزیز ایران این وصیت امام راحل (ره) را یادآوری می‌کنم که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد. ما این جایگاه را نیابت مولایمان حضرت ولی عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) می‌دانیم و در همراهی و تبعیت از این ولی فقیه زمان، تفاوتی بین معظم له با امام کبیرمان و امام شهیدمان قائل نیستیم و این وظیفه را واجب قطعی شرعی و ملی خود می‌دانیم.

مجلس خبرگان به بهترین شکل و در شرایط سخت جنگی، در سریع‌ترین زمان ممکن، وظیفهٔ خود را به انجام رساند و از این پس این وظیفه همه مسئولان و مردم است که در پاسداری از خون شهیدان انقلاب مخصوصا سیدالشهدای ایران اسلامی آیت الله العظمی امام خامنه‌ای و در حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و تقویت ایران اسلامی، با انسجام و وحدت حول این محور مستحکم، جمع شویم و مسیر امامین انقلاب را با قدرت پیش ببریم و عظمت و عزت ایران اسلامی را رقم بزنیم.

در سایهٔ توجهات حضرت ولی عصر (عج) برای رهبری معظم انقلاب اسلامی، دوام توفیقات مسئلت دارم.»

 

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.