دستور واشنگتن برای خروج همه پرسنل دیپلماتیک آمریکا از عربستان سعودی

خبرآنلاین دوشنبه 18 اسفند 1404 - 03:33
واشنگتن به پرسنل دیپلماتیک خود در عربستان دستور داده‌است تا به سرعت خاک این کشور را ترک کنند.

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات فعلی و سابق گزارش داد که به پرسنل آمریکایی شاغل در هیئت دیپلماتیک ایالات متحده در عربستان سعودی دستور داده شده است که این کشور را ترک کنند. بر اساس این گزارش، این دستور وزارت امور خارجه آمریکا، نخستین اقدام از این نوع در طول جنگ جاری با ایران محسوب می‌شود.

این تصمیم بیش از یک هفته پس از آغاز حملات مشترک آمریکا و اسرائیل به مواضع ایران و تنها چند ساعت پس از آن اتخاذ شد که فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد یکی از سربازان آمریکایی که در جریان حمله اول مارس ایران به عربستان سعودی مجروح شده بود، بر اثر شدت جراحات جان باخته است. گفتنی است که ایران در طول این جنگ، اهداف متعددی را در سراسر منطقه خلیج فارس هدف قرار داده است.

روز سه‌شنبه، وزارت دفاع عربستان سعودی اعلام کرد که سفارت ایالات متحده در ریاض مورد حمله دو پهپاد قرار گرفته که منجر به وقوع یک آتش‌سوزی کوچک شده است. در پی این حادثه، ایالات متحده سفارت خود را تعطیل کرد. به گزارش نیویورک تایمز، به شهروندان آمریکایی در چندین شهر عربستان دستور داده شده است که در پناهگاه‌های خود بمانند. همچنین مقامات سعودی گزارش دادند که امروز پهپاد دیگری را که منطقه محل استقرار سفارت آمریکا را هدف گرفته بود، سرنگون کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در عربستان سعودی، خود شخصاً درخواست صدور دستور خروج را داده بودند. همزمان، به کارکنان غیرضروری و خانواده‌های آن‌ها در سایر سفارتخانه‌های آمریکا، از جمله در اسرائیل، اعلام شده است که در صورت تمایل می‌توانند خاک این کشورها را ترک کنند.

۴۲/۴۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.