تلاش کاخ‌سفید برای سانسور و اعتراف روزنامه‌ها به کورشدن آمریکا

همشهری آنلاین دوشنبه 18 اسفند 1404 - 11:59
درحالی که روزنامه‌های آمریکایی و اسرائیلی درباره آسیب زیرساخت‌ها و رادارهای آمریکا در منطقه گزارش می‌دهند، کاخ سفید در تلاش برای سانسورهای امنیتی است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت با گزارش از تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد رادار آمریکایی حدود یک‌میلیارد دلار آسیب دیده است، راداری که توان رهگیری موشک‌ها را تا برد ۵هزلر کیلومتر داشت و حالا این روزنامه هشدار می‌دهد که زمان هشدار موشکی به‌ویژه برای کشورهای حاشیه خلیج‌فارس کاهش یافته. وال‌استریت ژورنال هم در گزارش مشابهی با بررسی تصاویر ماهواره‌ای، آسیب به سه گنبد راداری در کمپ عریفجان، پایگاهی که توسط نیروهای آمریکایی در کویت استفاده می‌شود و همچنین یک سامانه ارتباطات ماهواره‌ای در مقر ناوگان پنجم آمریکا در بحرین را کشف کرده است. با این حال دولت آمریکا در تلاش است علاوه بر تلفات انسانی، آسیب به زیرساخت‌ها و تاسیسات نظامی خود را از دید عموم پنهان کند. مثلا امروز خبر رسید که کاخ‌سفید انتشار بولتن امنیتی درباره حملات مرتبط با ایران را متوقف کرده است. این بولتن توسط اداره تحقیقات فدرال آمریکا، وزارت امنیت داخلی و مرکز ملی مبارزه با تروریسم تهیه شده و قرار بود برای نیروهای اجرای قانون در سطح ایالتی و محلی ارسال شود. بولتن‌هایی شامل جزئیات حمله‌های احتمالی و فعالیت نیروهای نیابتی ایران.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.