آمریکایی‌ها ماراتن را هم به بازی گرفتند؛ به خط پایان نرس اما مدال بگیر!

مشرق نیوز دوشنبه 18 اسفند 1404 - 12:35
مسوولان برگزاری رقابت‌های ماراتن در آمریکا با تصمیمی عجیب و خلاف قوانین، به دوندگانی که تنها ۱۸ مایل را طی کرده و به خط پایان نرسیده‌اند، مدال اهدا می‌کند.

به گزارش مشرق، رقابت‌های دوومیدانی ماراتن لس‌آنجلس به دوندگانی که تنها ۱۸ مایل را به پایان برسانند، مدال اهدا خواهد کرد، قانونی که برای اولین بار اعمال می‌شود و انتقادهای شدیدی را به همراه داشته است.

مسئولان این مسابقه اعلام کردند که شرکت‌کنندگان در ماراتن ۲۰۲۶ لس‌آنجلس می‌توانند تنها ۱۸ مایل بدوند و بدون آنکه به خط پایان برسند، مدال پایان مسابقه دریافت کنند. این در شرایطی است که ماهیت برگزاری رقابت‌های دو ماراتن به نشانه قدرت و مقاومت در برابر سختی این رویداد است و این تصمیم مسوولان آمریکایی انتقاد دوندگانی که به خط پایان می‌رسند را درآورده است.

هر چند این تصمیم به دلیل گرمی هوا گرفته شده اما بحث‌های زیادی را در فضای مجازی برانگیخته است. طبق برنامه‌ریزی مسوولان این رویداد دوندگانی که بخواهند از دور مسابقات خارج شده و مدال دریافت کنند باید کمی بعد از ۱۸ مایل و در مسیرهایی که تابلوی خروج نصب شده از رقابت کنار بروند و نیازی به هماهنگی با مسولان مربوطه نیست.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.