نگران آلاینده‌های هوا در تهران نباشید

صدا و سیما دوشنبه 18 اسفند 1404 - 12:52
یک متخصص بهداشت در خصوص وضعیت آلاینده‌های هوا در تهران توضیحاتی ارائه کرد.
نگران آلاینده‌های هوا در تهران نباشید
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ کاظم ندافی، متخصص بهداشت محیط و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی، با تسلیت به مناسبت شهادت امام خامنه‌ای، فرماندهان نطامی و سایر هموطنان شهید، درباره آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران پس از حادثه مخازن سوخت اظهار کرد: بر اساس داده‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، شاخص آلودگی تهران در حدود عدد ۱۶۵ قرار دارد که در محدوده معمول روزهای مشابه سال است و هوا ناسالم است اما خطرناک تلقی نمی شود. از این نظر جای نگرانی جدی از بابت سلامت عمومی وجود ندارد.
 
وی افزود: غلظت دی‌اکسید گوگرد و دیگر آلاینده‌ها پایین تر از حد استاندارد ملی است و احتمال وقوع باران اسیدی جزئی وجود دارد، اما اثرات باران اسیدی بیشتر اثرات دراز مدت بر روی خاک، ساختمان‌ها و اشیاء است و با رعایت توصیه های ساده حفاظتی تهدید مستقیمی برای سلامت انسان ندارد.
 
ندافی در بخش توصیه‌های خود تصریح کرد:
 
۱. تا حد امکان مردم از حضور غیرضروری در فضای آزاد خودداری کنند.
 
۲. پنجره‌های خانه ها را بسته نگه دارند (به‌ویژه خانه‌هایی که داری پنجره‌های دوجداره هستند حفاظت خوبی در برابر ورود ذرات معلق هوا دارند).
 
۳. در صورت ضرورت خروج از منزل، از ماسک سه‌بعدی (ماسک‌های مورد استفاده در دوران کرونا) استفاده شود.
 
۴. در صورت بارش باران حتی‌الامکان در معرض بارش قرار نگیرند و اگر قرار گرفتند پوست خود را با آب شستشو دهند.
 
وی تأکید کرد: بر اساس داده‌های فعلی آلاینده های هوا، شرایط نگران‌کننده‌ای وجود ندارد و ان‌شاءالله با تمهیدات لازم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تهران بدون مشکل حاد از این وضعیت عبور خواهد کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.