نصب نشان «سپر آبی» در موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی خراسان رضوی

خبرآنلاین دوشنبه 18 اسفند 1404 - 14:15
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از نصب نشان «سپر آبی» در موزه‌ها، بناها، محوطه‌ها و جاذبه‌های تاریخی این استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، سیدجواد موسوی در گفتگویی با اشاره به حملات وحشیانه نیروهای تروریستی آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی به کشورمان، اظهارکرد: با هدف حفاظت از ابنیه‌های تاریخی در شرایط بحرانی و جنگی و به منظور حفاظت از گنجینه‌های ارزشمند فرهنگی و تاریخی استان، نشان «سپر آبی» در موزه‌ها و اماکن تاریخی استان نصب شد.

وی ادامه داد: نشان «سپر آبی» در موزه بزرگ خراسان، مجموعه‌های تاریخی فرهنگی فردوسی، نادری، خیام و عطار نیشابوری نصب شده است‌.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان اینکه «سپر آبی» نهادی بین‌المللی با هدف حفاظت از میراث‌فرهنگی در زمان جنگ است، گفت: سپر آبی، نشان رسمی کنوانسیون ۱۹۵۵ لاهه برای حمایت از دارایی‌های فرهنگی در زمان مخاصمات مسلحانه است.

موسوی تصریح کرد: هدف از نصب سپر آبی در اماکن تاریخی، یادآوری مسئولیت جهانی در قبال میراث بشری محسوب می‌شود.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.