۱۴ میلیون دانش‌آموز غربالگری سلامت روان شدند

همشهری آنلاین دوشنبه 18 اسفند 1404 - 14:30
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال حدود ۱۴ میلیون دانش‌آموز غربالگری سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شده‌اند، گفت: این پوشش به بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان رسید.

به گزارش همشهری آنلاین: صادق حسین‌زاده ملکی افزود: حدود ۸ میلیون دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته از نظر آسیب‌های روان‌شناختی مورد بررسی قرار گرفتند. از این تعداد، افرادی نیاز فوری به رسیدگی داشتند، بنابراین حدود ۳۷۷ هزار دانش‌آموز درون مدرسه مورد مداخله و رسیدگی قرار گرفتند و خدمات لازم را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۷ هزار نفر به مراکز تخصصی مشاوره ارجاع شدند و خدمات تخصصی گرفتند افزود: در مرحله بعد نیز حدود ۲۶ هزار دانش‌آموز به دستگاه‌های حمایتی مختلف مانند بهزیستی و کمیته امداد و... معرفی و ارجاع داده شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به خطی تلفنی ۱۵۷۰ برای تماس دانش‌آموزان و دریافت مشاوره ادامه داد: معتقدیم باید شماره‌ای ساده‌تر، سه‌رقمی و روان‌تر برای دانش‌آموزان تعریف شود. در این زمینه مکاتبه‌هایی هم با وزارت ارتباطات داریم

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.