کشتار بی رحمانه دختران مدرسه میناب جنایت جنگی است

صدا و سیما دوشنبه 18 اسفند 1404 - 15:42
سفیر ایران در ژنو: هدف قرار دادن بی‌رحمانه مدرسه میناب یک جنایت جنگی بود و مسئولیت این اقدام بر عهده ایالات متحده و اسرائیل به‌عنوان مهاجمان است.

کشتار بی رحمانه دختران مدرسه میناب جنایت جنگی است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما علی بحرینی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل متحد در ژنو امروز دوشنبه در جریان نشست ۶۱ شورای حقوق بشر اظهار داشت: «امروز مردم ایران در سوگ کشته شدن ۱۶۸ دختر دانش‌آموز بی‌گناه هستند که در نخستین روز حملات غیرقانونی ایالات متحده و اسرائیل به تمامیت ارضی ایران، به‌طرز وحشیانه قتل‌عام شدند.

سفیر کشورمان تاکید کرد: «هدف قرار دادن بی‌رحمانه مدرسه میناب در ایران در ۲۸ فوریه (۹ اسفند) و کشتار دخترانی بین ۷ تا ۱۲ سال، یک جنایت جنگی و جرمی است که بر اساس ماده ۸ اساسنامه رم ممنوع شده است.»

بحرینی تصریح کرد: «بدون هیچ ابهام و تردیدی، مسئولیت این اقدام بر عهده ایالات متحده و اسرائیل به‌عنوان مهاجمان است. حملات غیرقانونی علیه ایران محکوم است و هدف قرار دادن غیرنظامیان، از جمله مدارس و کودکان، اقدامی به‌شدت نکوهیده و نفرت‌انگیز است.»

در جریان این نشست، معاون کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، نماینده ویژه دبیرکل در امور کودکان و مخاصمات مسلحانه، نماینده کمیته حقوق کودک و نماینده سازمان صلیب سرخ، حمله به مدارس در حین جنگ‌ها و مخاصمات را محکوم کردند.

معاون کمیسر‌عالی حقوق بشر و نماینده کمیته حقوق کودک، ضمن اشاره به کشته شدن بیش از ۱۶۰ کودک در مدرسه میناب، مراتب تاسف خود نسبت به این حادثه دلخراش را ابراز کردند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.