ابلاغ به کارگیری نیرو‌های داوطلب یا نیرو‌های سایر دانشگاه‌ها در شرایط جنگی

صدا و سیما دوشنبه 18 اسفند 1404 - 16:12
معاونت درمان وزارت بهداشت در ابلاغیه‌ای به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور، توضیحاتی در خصوص به کارگیری نیرو‌های داوطلب یا نیرو‌های سایر دانشگاه‌ها در شرایط جنگی ارائه کرد.

ابلاغ به کارگیری نیرو‌های داوطلب یا نیرو‌های سایر دانشگاه‌ها در شرایط جنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ متن نامه دکتر سید سجاد رضوی در خصوص به کارگیری نیرو‌های داوطلب یا نیرو‌های سایر دانشگاه‌ها در شرایط جنگی به شرح زیر است:

با عنایت به پیشنهاد برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مبنی بر استفاده از نیرو‌های کادر درمانی که به دلیل شرایط حاکم بر کشور، به سایر استان‌ها مسافرت نموده‌اند یا سایر نیرو‌های درمانی داوطلبی که حسب نیاز دانشگاه علوم پزشکی مربوطه، تمایل به همکاری با مراکز تابعه دانشگاه را دارند، به روسای محترم دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی اجازه داده می‌شود، کادر درمان مهمان در آن استان یا نفرات داوطلب و مشمول را ضمن لحاظ قوانین و مقررات مربوطه و احراز صلاحیت، پس از انجام وظایف قانونی خود در مبدا، جهت ارائه خدمات درمانی مطلوب در مراکز درمانی آن دانشگاه نیز به کارگیری نمایند.

جهت فعالیت پزشکان، دانشگاه مقصد ملزم به انجام هماهنگی با دانشگاه مبدا و سازمان‌های بیمه گر استان می‌باشد. در خصوص نحوه پرداخت به افراد مشمول از محل درآمد آختصاصی دانشگاه مقصد براساس تصمیمات کارگروه آن دانشگاه اقدام شود.

شایان ذکر است با رفع شرایط بحران که توسط دولت محترم اعلام خواهد گردید، این ابلاغیه ملغی و به کارگیری هر گونه نیرو مطابق روال قانونی گذشته خواهد بود. پذیرفته شدگان سهمیه قانون برقراری عدالت آموزشی تابع قوانین و مقررات مربوط به خود می‌باشند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.