قتل عام دختران دانش آموز میناب در ژنو محکوم شد

رکنا دوشنبه 18 اسفند 1404 - 16:38
رکنا: سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل در ژنو، در پی محکومیت قتل‌عام دختران دانش‌آموز مدرسه شجره طیبه میناب در نشست شورای حقوق بشر، تاکید کرد که مسئولیت این جنایت جنگی متوجه رژیم صهیونیستی و آمریکا است.
قتل عام دختران دانش آموز میناب در ژنو محکوم شد

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، علی بحرینی امروز (دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۴) در جریان نشست ۶۱ شورای حقوق بشر اظهار کرد: «امروز مردم ایران در سوگ کشته شدن ۱۶۸ دختر دانش‌آموز بی‌گناه هستند که در نخستین روز حملات غیرقانونی ایالات متحده و اسرائیل به تمامیت ارضی ایران، به‌طرز وحشیانه قتل‌عام شدند.

سفیر ایران تاکید کرد: «هدف قرار دادن بی‌رحمانه مدرسه میناب در ایران در ۲۸ فوریه (۹ اسفند) و کشتار دخترانی بین ۷ تا ۱۲ سال، یک جنایت جنگی و جرمی است که بر اساس ماده ۸ اساسنامه رم ممنوع شده است.»

بحرینی تصریح کرد: «بدون هیچ ابهام و تردیدی، مسوولیت این اقدام بر عهده ایالات متحده و اسرائیل به‌عنوان مهاجمان است. حملات غیرقانونی علیه ایران محکوم است و هدف قرار دادن غیرنظامیان، از جمله مدارس و کودکان، اقدامی به‌شدت نکوهیده و نفرت‌انگیز است.»

در جریان این نشست، معاون کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، نماینده ویژه دبیرکل در امور کودکان و مخاصمات مسلحانه، نماینده کمیته حقوق کودک و نماینده سازمان صلیب سرخ، حمله به مدارس در حین جنگ ها و مخاصمات را محکوم کردند.

معاون کمیسرعالی حقوق بشر و نماینده کمیته حقوق کودک، ضمن اشاره به کشته شدن بیش از ۱۶۰ کودک در مدرسه میناب، مراتب تاسف خود نسبت به این حادثه دلخراش را ابراز کردند.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.