قائم‌پناه: کمبودی در تامین کالاهای اساسی نداریم

صدا و سیما دوشنبه 18 اسفند 1404 - 17:06
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تاکید بر تامین پایدار نیازهای اساسی مردم، گفت: کالاهای لازم در بازار به وفور موجود است و انتقال بنزین لازم برای تهران نیز در ۲ روز آینده انجام خواهد شد.
کمبودی در تامین کالاهای اساسی نداریم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدجعفر قائم‌پناه امروز دوشنبه ۱۸ اسفند با بیان اینکه آن چیزی که وظیفه دولت بوده، تامین نیاز‌های ضروری مردم است، گفت: همه وزارتخانه‌ها در این زمینه فعال هستند و با بازدید‌های میدانی که انجام شده است، از جمله بازدید‌هایی که خود بنده در روز‌های گذشته از فروشگاه‌های متعدد داشتم، خوشبختانه در شهر تهران و اطراف آن، کالا‌ها به وفور وجود دارد و کمبودی مشاهده نمی‌شود.

وی اظهار داشت: این موضوع نتیجه برنامه‌ریزی‌های از قبل تعیین‌شده دولت بود و در حال حاضر همه مغازه‌ها و فروشگاه‌ها مملو از کالا‌های لازم برای مردم است و این موضوع برای ما در اولویت قرار دارد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با توجه به حملات دشمن به مخازن سوخت، گفت: پس از حمله دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی به انبار‌های نفتی و بنزینی اطراف تهران، نگرانی‌هایی ایجاد شد. خوشبختانه با همکاری و حمایت‌هایی که در محل وجود داشت، آتش مهار شد و بلافاصله همکاران ما در وزارت نفت برنامه‌ریزی کردند تا تمهیداتی اندیشیده شود که عرضه بنزین در تهران دچار اختلال نشود.

قائم‌پناه با تاکید بر اینکه از قبل در پمپ‌بنزین‌ها بنزین وجود داشت، تصریح کرد: مقداری از سهمیه نیز به طور موقت، کاهش داده شد. امیدواریم مردم نیز این موضوع را بپذیرند و مصرف خود را کاهش دهند تا در یکی دو روز آینده بتوانیم انتقال بنزین لازم برای تهران را انجام دهیم؛ خوشبختانه در وزارت نفت و از طرف مدیرعامل شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی، تمهید و کار‌های لازم انجام شده است.

وی با توجه به بازدید میدانی خود از جایگاه‌های سوخت، گفت: روز گذشته نیز بازدید میدانی از جایگاه‌های سوخت داشتیم که مشکل خاصی مشاهده نشد و امیدواریم در یکی دو روز آینده این موضوع به طور کامل برطرف شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور، همچنین درباره وضع خدمات بانکی، گفت: روز گذشته به بانک‌ها مراجعه کردیم که آن‌ها نیز فعال هستند و خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

قائم‌پناه با توجه به بازدید از مراکز درمانی، اظهار داشت: بنده، مجموعه‌ای از بیمارستان‌ها را بازدید کردم و انسان متأثر می‌شود، وقتی می‌بیند که پیرزنان، پیرمردان و حتی کودکان این سرزمین به دست رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار، هدف قرار گرفته‌اند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در ادامه از گروه درمان، قدردانی کرد و گفت: از پزشکان و پرستاران عزیز، قدردانی می‌کنم که با دلاوری و شجاعت در حال خدمت‌رسانی به مردم و مجروحان هستند.

قائم‌پناه اظهار داشت: نکته‌ای که در بازدید از بیمارستان‌ها مشاهده کردم، این بود که نه‌تنها بیماران اورژانسی پذیرش می‌شوند، بلکه بیماران معمولی که نیاز به درمان یا عمل جراحی دارند نیز تحت درمان قرار می‌گیرند. در چند بیمارستان مشاهده کردم، بیمارانی که در وضع عادی نیاز به جراحی دارند، همچنان عمل جراحی می‌شوند.

وی تصریح کرد: این موضوع، نشان‌دهنده شجاعت پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان‌های کشور است که با وجود حمله‌های دشمن به تهران، بدون هیچ درنگی به ارائه خدمات ادامه می‌دهند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با توجه به وضع تأمین دارو، گفت: تا این لحظه، خوشبختانه کمبود دارویی نداشته‌ایم و این موضوع نیز نتیجه برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قبل از جنگ است.

قائم‌پناه اظهار داشت: از قبل، احتمال حمله دشمن و دولت آمریکا پیش‌بینی شده بود و به همین علت، تمهید لازم برای تأمین مواد غذایی، سوخت، دارو و تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.