کشف و توقیف تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» در یزد

خبرگزاری مهر پنج شنبه 28 اسفند 1404 - 13:31
یزد - پایگاه اطلاع‌رسانی دادستانی یزد از کشف و توقیف تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» در یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب یزد اعلام کرد: بنا بر گزارش پلیس امنیت عمومی فراجا، دو محل استفاده از تجهیزات استارلینک در محدوده بلوار جمهوری یزد شناسایی و با دستور قضائی کلیه دستگاه‌های ارتباطی فاقد مجوز توقیف شد.

تحقیقات از متهمان درباره منشأ تأمین تجهیزات و نحوه استفاده از آن‌ها در حال انجام است.

با هماهنگی دادستانی و نهادهای امنیتی، مبادی ورودی، انبارها، بازارهای مجازی و صفحات فروش این تجهیزات در حال رصد بوده و با هرگونه خرید، فروش، نصب یا استفاده از استارلینک بدون مجوز برخورد قانونی خواهد شد.

به دلیل وابستگی زیرساختی و مدیریتی استارلینک با شرکت‌های خارجی مرتبط با رژیم صهیونیستی و سوءاستفاده‌های امنیتی، استفاده از آن در کشور ممنوع و جرم‌انگاری شده است.

طبق ماده ۵ قانون تشدید مجازات جاسوسی مصوب ۱۴۰۴، خرید، فروش، نگهداری یا واردات این تجهیزات بدون مجوز مستوجب حبس تعزیری درجه شش تا پنج و در صورت اقدام علیه نظام یا جاسوسی، تا اعدام مجازات دارد.

همچنین بر اساس ماده ۶ همین قانون، در شرایط جنگ یا وضعیت‌های امنیتی، مجازات این جرائم تا سه درجه تشدید می‌شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.