صادرات نفت عراق صفر شد

افکار نیوز یکشنبه 02 فروردین 1405 - 09:46
عراق به شرکت‌های خارجی فعال در صنعت نفت این کشور اعلام کرده است که تولیدشان را کاهش دهند.

 عراق به شرکت‌های نفتی بین‌المللی توصیه کرد تولید خود را در میادینی که بهره‌برداری می‌کنند، کاهش دهند و به دلیل اختلال در صادرات از جنوب این کشور، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به نوشته آرگوس مدیا، عراق عملا دسترسی به ظرفیت صادراتی ۳.۴ میلیون بشکه در روز از طریق بصره را به دلیل توقف تقریبا کامل عبور و مرور از تنگه هرمز از دست داده است.

وزارت نفت عراق، رسیدن ذخایر نفت خام به حداکثر ظرفیت خود را دلیل این اقدام عنوان و اعلام کرد که این امر مستلزم کاهش تولید در میادین نفتی است که توسط شرکت‌های بین‌المللی اداره می‌شوند.

وزارت نفت این کشور به شرکت‌های خارجی اعلام کرد: «ما تمام تلاش خود را برای از سرگیری صادرات در اسرع وقت به کار خواهیم بست؛ با این حال، وضعیت غیرقابل پیش‌بینی است.»

این اعلام وضعیت اضطراری از ۳ مارس اعمال می‌شود نه از تاریخ اعلام وضعیت و به بغداد اجازه می‌دهد تا ترتیبات قراردادی تقسیم درآمد و تولید با شرکت‌های خارجی را به حالت تعلیق درآورد.

بغداد اعلام کرد که تولید نفت خام خود را به ۱.۵ تا ۱.۶ میلیون بشکه در روز کاهش داده است تا پالایش داخلی و تولید برق را در اولویت قرار دهد. طبق برآوردهای آرگوس، تولید این کشور حدود ۱.۲ میلیون بشکه در روز است.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.