آغاز اقدام جدید ایران در مورد خارگ و پارس جنوبی

همشهری آنلاین یکشنبه 02 فروردین 1405 - 12:08
رئیس کمیسیون اصل ٩٠ مجلس از اعزام ناظر میدانی به منطقه خارگ و پارس جنوبی به منظور ارزیابی وضعیت پدافندی و عملیاتی این مراکز راهبردی خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در مجلس شورای اسلامی‌، در کفت و گو با خبرنگار مجلس خبرگزاری فارس، با اشاره به نقش نظارتی این کمیسیون در حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور، از اعزام ناظر میدانی به منطقه خارگ و پارس جنوبی به منظور ارزیابی وضعیت پدافندی و عملیاتی این مراکز راهبردی خبر داد و گفت: پس از حملات به بخش نفت و انرژی، جعفر پورکبکانی، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم که عضو این کمیسیون است، مأمور شد با حضور مستقیم در محل، فرآیندها را بررسی و گزارش‌های مستمر را به کمیسیون در تهران ارسال کند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت‌های نفتی، تصریح کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از ناظر میدانی، فرایند استخراج، تولید و بارگیری نفت بدون اختلال اساسی ادامه دارد و آسیب‌های وارد شده نتوانسته لطمه جدی به روند عملیات وارد کند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، هدف از این نظارت میدانی را شفاف‌سازی و مستندسازی ابعاد مختلف حادثه عنوان کرد و افزود: گزارش نهایی شامل جزئیات خسارت‌ها، نقاط قوت دفاعی و ضعف‌های احتمالی مدیریتی پس از تکمیل، در صحن علنی مجلس به نمایندگان ارائه خواهد شد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.