ترامپ تهدید کرد، ایران قاطعانه پاسخ داد

الف یکشنبه 02 فروردین 1405 - 13:06
  تهران – ایرنا- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ادامه اشتباهات محاسباتی اش در مورد پیامدهای تجاوز به ایران تهدید کرد، اگر ایران ظرف ۴۸ ساعت آینده همه تنگه هرمز را باز نکند، نیروگاه‌های برق ایران را نابود می کند که این سخنان با پاسخ قاطعانه ایران مواجه شد.

 

به گزارش ایرنا، ترامپ شامگاه شنبه به وقت محلی در شبکه اجتماعی «تروت‌سوشال» نوشت: «اگر ایران ظرف ۴۸ ساعت از همین لحظه تنگه هرمز را به‌طور کامل و بدون تهدید باز نکند، آمریکا نیروگاه‌های مختلف برق آن‌ را هدف قرار می‌دهد و نابود می‌کند. از بزرگترین آن‌ها هم شروع می‌کنیم.»

سخنگوی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء بلافاصله پس از انتشار این پیام، به دشمن متجاوز آمریکایی - صهیونی هشدار داد: اگر به زیرساخت‌های سوخت و انرژی ایران تجاوز شود، همه زیرساخت‌های متعلق به آمریکا و رژیم صهیونی در منطقه هدف قرار خواهند گرفت.

سرهنگ دوم پاسدار ابراهیم ذوالفقاری روز یکشنبه با هشدار مجدد به دشمن آمریکایی صهیونیستی، تاکید کرد: پیرو هشدارهای قبلی، چنانچه زیرساخت‌های سوخت و انرژی ایران مورد تجاوز قرار گیرد، کلیه ی زیرساخت‌های سوخت، انرژی، فن آوری اطلاعات و آب شیرین کن مورد استفاده آمریکا و رژیم در منطقه، هدف قرار خواهند گرفت.

ترامپ و دولتش که اکنون بنا بر گفته تحلیلگران سیاسی در باتلاق ایران گرفتار شده است، پیش از این هم به دلیل همین اشتباهات محاسباتی، توانمندی های جمهوری اسلامی ایران را دست کم گرفته بود که نمونه بارز آن کنترل بر تنگه هرمز است که ۲۰ درصد نفت مورد نیاز جهان از آن عبور می کند.

با افزایش قیمت جهانی نفت و حامل های انرژی، ترامپ به التماس دیگر کشورهای جهان برای مشارکت آنها در تجاوز خود افتاد اما کشورهای جهان از جمله متحدان واشنگتن به ویژه ناتو، دست رد به سینه او زده اند و موجب خشم و عصبانیت رئیس جمهوری آمریکا شده اند بطوری که آنها را ترسو و بزدل خطاب کرده است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.