آلمان نیروهای خود را از عراق خارج کرد

مشرق نیوز یکشنبه 02 فروردین 1405 - 13:41
آلمان در پی تصمیم ناتو برای تغییر وضعیت استقرار نیروها در عراق به دلیل وخامت اوضاع امنیتی در خاورمیانه، پرسنل نظامی خود را از این کشور خارج کرد.

به گزارش مشرق، «بوریس پیستوریوس»، وزیر دفاع آلمان، با ابراز خرسندی از بازگشت موفقیت‌آمیز نیروهای آلمانی به کشور، گفت که خارج کردن پرسنل نظامی آلمان با موفقیت انجام شده است.

او افزود که پرسنل و تجهیزات با هواپیماهای ترابری از بغداد در شرایط پرخطر به خارج از این کشور منتقل شده‌اند.

نیروهای آلمانی به عنوان بخشی از مأموریت ناتو در عراق در این کشور مستقر بودند و وظیفه مشاوره و آموزش به نیروهای امنیتی این کشور را بر عهده داشتند.

ناتو پس از تشدید اوضاع امنیتی منطقه، تصمیم به تخلیه تمامی پرسنل خود به اروپا گرفته است.

مقامات عراقی و ناتو تأکید کرده‌اند که این تخلیه یک اقدام موقت است و نیروها به محض پایان جنگ و تثبیت اوضاع امنیتی به عراق بازخواهند گشت.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.