بارندگی‌های نقطه‌ای در خوزستان شدت می‌گیرد

خبرگزاری مهر یکشنبه 02 فروردین 1405 - 13:45
اهواز - مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته در اغلب نقاط استان ادامه دارد و احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌های فصلی جدی است.

محمد سبزه‌زاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته در سراسر استان تداوم خواهد داشت.

وی افزود: این سامانه در مناطق شمالی، شمال‌شرقی، شرقی، جنوب‌شرقی، جنوبی، مرکزی و ارتفاعات سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای، ریزش تگرگ در برخی نقاط و احتمال بارش برف در ارتفاعات می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان توضیح داد: با توجه به ماهیت فصل بهار و شدت گرفتن بارش‌های نقطه‌ای، به‌ویژه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، وقوع آبگرفتگی معابر شهری، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها در اغلب نواحی دور از انتظار نیست.

وی گفت: شمال خلیج فارس نیز طی این مدت مواج و متلاطم بوده و همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

سبزه‌زاری ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته، امیدیه و رامشیر با دمای ۲۸.۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و دزپارت با ۸ درجه سانتی‌گراد سردترین نقاط استان گزارش شده‌اند.

وی افزود: اهواز نیز طی این مدت به بیشینه دمای ۲۷.۸ و کمینه ۱۷.۱ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.