انگلیس: وارد جنگ با ایران نمی‌شویم

افکار نیوز یکشنبه 02 فروردین 1405 - 15:17
یکی از وزرای کابینه انگلیس امروز (یکشنبه) در واکنش به اولتیماتوم ۴۸ ساعته برای ایران، تأکید کرد که ترامپ از جانب خودش حرف می‌زند و لندن وارد جنگ با ایران نخواهد شد.

 استیو رید، وزیر کابینه انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد که دونالد ترامپ، زمانی که تهدید کرد در صورت بازگشایی نکردن کامل تنگه هرمز توسط تهران طی ۴۸ ساعت، تأسیسات نیروگاهی ایران را «با خاک یکسان» خواهد کرد، از جانب خودش سخن گفت.رید که وزیر مسکن، جوامع و دولت محلی انگلیس است، در پاسخ به سؤالی درباره موضع لندن در قبال اولتیماتوم ترامپ، به شبکه اسکای نیوز گفت: «رئیس‌جمهور آمریکا کاملاً قادر است از جانب خودش سخن بگوید و از آنچه می‌گوید دفاع کند.»وی افزود: «ما قصد نداریم به این جنگ کشیده شویم، اما از منافع خود در منطقه محافظت خواهیم کرد. ما با متحدانمان برای کاهش تنش همکاری خواهیم کرد.»

مقام‌های ایران پاسخ قاطعی به تهدیدات اخیر ترامپ داده‌اند و تأکید کرده‌اند که «اگر به نیروگاه‌ها حمله شود تمام زیرساخت‌های منطقه را ‌می‌زنیم»

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.