احیای مزارع راکد و توسعه مشاغل خانگی دراولویت برنامه‌های اقتصادمقاومتی

خبرگزاری مهر یکشنبه 02 فروردین 1405 - 15:22
اردبیل- مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: برنامه‌های عملیاتی این اداره‌کل با هدف افزایش تولید، بهره‌برداری حداکثری از منابع آبی و توسعه پایدار آبزی‌پروری در استان تدوین می شود.

محمد اله بخش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۵ با عنوان «اقتصاد مقاومتی در سایه وحدت ملی و امنیت ملی» اظهار کرد: برنامه‌های عملیاتی این اداره‌کل با هدف افزایش تولید، بهره‌برداری حداکثری از منابع آبی و توسعه پایدار آبزی‌پروری در استان تدوین می شود

وی افزود: برنامه‌های امسال این اداره‌کل با تمرکز بر تقویت زیرساخت‌های تولید، بهبود بهره‌وری و حمایت از فعالان حوزه آبزی‌پروری اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه احیای مزارع راکد و نیمه‌فعال در اولویت نخست برنامه‌ها قرار دارد، افزود: برای بازگشت این واحدها به چرخه تولید، ارائه تسهیلات حمایتی، خدمات مشاوره‌ای فنی و رفع موانع اداری فراهم می‌شود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل توسعه مشاغل خانگی با حداقل آورده مالی را از دیگر سیاست‌های حمایتی امسال دانست و گفت: طرح‌های کوچک پرورش ماهیان زینتی و جلبک اسپیرولینا در محیط‌های کوچک با سرمایه‌گذاری اندک قابل اجرا بوده و به ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌های کم‌برخوردار کمک می‌کند.

اله بخش همچنین بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت منابع آبی موجود شامل سدهای غیرشرب و آب‌بندها را از محورهای مهم فعالیت‌های سال ۱۴۰۵ برشمرد و تأکید کرد که اجرای این برنامه‌ها با همکاری تولیدکنندگان، مراکز پژوهشی و دستگاه‌های پشتیبان ادامه خواهد داشت.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.