ژاپن اعزام نیرو برای پاکسازی مین‌ها از تنگه هرمز را پس از آتش‌بس ممکن دانست  

الف یکشنبه 02 فروردین 1405 - 16:41
وزیر امور خارجه ژاپن امروز -یکشنبه- گفت که اگر آتش‌بس در جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران برقرار شود، ژاپن ممکن است استقرار نیروهای نظامی خود را برای پاکسازی مین‌ها از تنگه هرمز، شریان حیاتی برای تأمین نفت جهانی، در نظر بگیرد.

 

به گزارش ایسنا، «توشیمیتسو موتگی» وزیر امور خارجه ژاپن در یک برنامه تلویزیونی در فوجی تی‌وی گفت: «اگر آتش‌بس کامل برقرار شود، از نظر تئوری، مسائلی مانند پاکسازی مین می‌تواند مطرح شود.»

وی خاطرنشان کرد: این کاملاً فرضی است، اما اگر آتش‌بس برقرار شود و مین‌های دریایی مانعی باشند، فکر می‌کنم این موضوع ارزش بررسی دارد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.