اعلام هشدارهای زرد و نارنجی هواشناسی با تمرکز در نیمه غربی هرمزگان

خبرگزاری مهر یکشنبه 02 فروردین 1405 - 19:33
بندرعباس - اداره کل هواشناسی هرمزگان، هشدارهای زرد و نارنجی را با تمرکز در نیمه غربی استان از روز چهارم فروردین تا اواخر هفته اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی حمزه نژاد رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی هرمزگان، گفت: از اوایل وقت سه شنبه چهارم فروردین، رگبار باران، رعد و برق و احتمال تگرگ و تندباد لحظه‌ای در بیشتر نقاط استان هرمزگان پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد، افزود: احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی موقت معابر عمومی و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی و سازه‌های سبک براساس فعالیت این سامانه بارشی پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: اواخر وقت روز سه شنبه سرعت باد در محدوده ۳۶ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا در محدوده خلیج فارس، تنگه هرمز و مناطق ساحلی نیز تا ۱۲۰ سانتی متر خواهد رسید.

حمزه نژاد، گفت: هشدار در روز چهارشنبه به رنگ نارنجی تغییر وضعیت خواهد داد و براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی تشدید فعالیت سامانه بارشی و تقویت نقطه‌ای بارش‌ها با تاکید بر نیمه غربی استان و جزایر خلیج فارس پیش بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی هرمزگان، تاکید کرد: رگبار نسبتا شدید باران، رعد و برق همراه با بارش تگرگ و تندباد لحظه‌ای در نیمه غربی هرمزگان از بعدازظهر پنجشنبه تا اواخر جمعه پیش بینی می‌شود.

مجتبی حمزه نژاد، خاطرنشان کرد: اختلال در ترددهای دریایی، آسیب به شناورهای سبک و قفس پرورش ماهی‌ها و تورهای صیادی پیش بینی می‌شود.

او افزود: شناورهای سبک و صیادی از تردد در این مدت خودداری کنند و فعالیت‌های تفریحی و شنا نیز ممنوع است و تمهیدات لازم در بنادر برای تردد ایمن سایر شناورها در نظر گرفته شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.