عراقچی:آمریکا و اسرائیل باید خسارت حمله به تأسیسات هسته‌ای را بپردازند

خبرگزاری مهر یکشنبه 02 فروردین 1405 - 21:09
وزیر امور خارجه در نامه‌ای به دبیرکل و اعضای شورای امنیت سازمان ملل، حملات آمریکا و اسرائیل به مراکز هسته‌ای ایران را نقض آشکار حقوق بین‌الملل دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در نامه‌ای به دبیرکل و اعضای شورای امنیت سازمان ملل، حملات اخیر آمریکا و اسرائیل به مراکز هسته‌ای ایران را نقض آشکار حقوق بین‌الملل دانست و خواستار اقدام فوری این نهاد شد.

عراقچی اعلام کرد که حملات به تأسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز ایران در نطنز و نزدیکی نیروگاه بوشهر نقض منشور ملل متحد، اساسنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و قواعد آمره حقوق بین‌الملل است.

وی تأکید کرد هدف قرار دادن تأسیسات هسته‌ای می‌تواند به انتشار گسترده مواد رادیواکتیو و پیامدهای بسیار خطرناک برای مردم و محیط‌زیست منجر شود.

وزیر خارجه ایران این حملات را مصادیق جنایت جنگی و تجاوز علیه صلح بین‌المللی توصیف کرد و خواستار محکومیت متجاوزان، توقف فوری حملات و پرداخت غرامت کامل شد.

عراقچی همچنین از شورای امنیت خواست اسرائیل را به پیوستن به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) و قرار دادن تأسیسات هسته‌ای خود تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ملزم کند.َ

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.