عقیده رئیس سابق سازمان سیا در خصوص جنگ با ایران +فیلم

مشرق نیوز یکشنبه 02 فروردین 1405 - 21:17
رئیس سابق سیا: جنگ با ایران باتلاق است و باید عقب‌ بکشیم.

به گزارش مشرق، جان برنان، رئیس سابق سازمان سیا: من فکر می‌کنم عملاً در حال ورود به یک باتلاق هستیم. زیرا برای من واضح است که دولت ترامپ هیچ مسیر خروج عملی و جذابی ندارد. این وضعیتی بسیار پیچیده است.

ما هرگز نباید این جنگ را آغاز می‌کردیم، اگر دولت ترامپ بخواهد سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهد، اگر واقعاً تفنگداران دریایی را به صحنه بیاورد و جزیره خارک یا سواحل تنگه را تحت نظر قرار دهد؛ تعداد زیادی از نیروهای نظامی آمریکایی را در معرض خطر جدی قرار خواهیم داد...

نیاز داریم یک گام به عقب برداریم، نه اینکه فشار را دو برابر کنیم و وضعیت را بدتر کنیم و خود را در موقعیتی قرار دهیم که باز شدن تنگه وابسته به حضور نظامی ما در آن منطقه شود.

این موضوع آن‌ها را در برابر ایران آسیب‌پذیر خواهد کرد؛ زیرا ایرانی‌ها دوباره نشان دادند هیچ نشانه‌ای از فروپاشی ندارند و هنوز توانمندی‌های خود را حفظ کرده‌اند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.