جنگ علیه ایران به اسلوونی رسید

افکار نیوز یکشنبه 02 فروردین 1405 - 22:48
احتکار سوخت در اسلوونی به دلیل نگرانی از حمله آمریکا و اسرائیل به ایران، باعث کمبود سوخت در این کشور شده و دولت آن را مجبور کرده است تا عرضه سوخت را محدود کند.

 اسلوونی امروز یکشنبه خرید سوخت را به طور موقت محدود کرد تا با کمبود پمپ بنزین که تا حدی ناشی از سوخت‌گیری مرزی و احتکار به دلیل جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران بوده، مقابله کند.

به نوشته رویترز، این کشور در آستانه انتخابات تلاش می‌کند که نگرانی‌ها در مورد امنیت عرضه را برطرف کند.نخست‌وزیر اسلوونی، رابرت گالوب، اعلام کرد که سوخت‌گیری در جایگاه‌های سوخت انفرادی به ۵۰ لیتر در روز برای خودروهای شخصی و ۲۰۰ لیتر برای اشخاص حقوقی و بازرگانان خصوصی مانند کشاورزان محدود شده است و این محدودیت‌ها تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

پترول، بزرگ‌ترین شرکت توزیع نفت اسلوونی، با کمبود سوخت مواجه و این امر باعث شده تا در روزهای اخیر، صف‌های طولانی در جایگاه‌های سوخت این کشور ایجاد شود.بسیاری از جایگاه‌های پترول در سراسر اسلوونی روز یکشنبه تعطیل بودند. جایگاه‌های متعلق به شرکت نفت و گاز مجارستانی MOL باز مانده‌اند اما قبلا خرید را به ۳۰ لیتر برای افراد و ۲۰۰ لیتر برای اشخاص حقوقی محدود کرده بودند.

یک معلم ۴۰ ساله به نام تامارا گاله بئاسینسکی در یک جایگاه سوخت در لیوبلیانا گفت، دیروز مشکل داشتیم چون بیش از ۲۰ دقیقه در صف منتظر بودیم و فقط توانستیم ۳۰ لیتر گازوئیل سوخت‌گیری کنیم.سهلی پیر-آلن، یک توریست سوئیسی در پایتخت اسلوونی، لیوبلیانا گفت: «فکر نمی‌کردم اینقدر سریع به وقایع ایران مرتبط شود.»

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.