آمریکا و ناتو از مقاومت عراق درخواست آتش‌بس کردند

افکار نیوز یکشنبه 02 فروردین 1405 - 23:16
گروه مقاومت عراقی «سرایا أولیاء الدم» از درخواست آمریکا و ناتو از دولت عراق برای جلب نظر مقاومت به منظور آتش‌بس ۲۴ ساعته برای ترک پایگاه ویکتوری در بغداد به ترکیه خبر داد.

«ابومهدی الجعفری»، سخگوی نظامی سرایا أولیاء الدم در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکایی‌ها و ناتو از دولت عراق درخواست آتش‌بس ۲۴ ساعته از گروه‌های مقاومت کردند تا عقب‌نشینی نیروهایشان از پایگاه ویکتوری در بغداد به ترکیه تکمیل شود.جعفری افزود که اکثر گروه‌های مقاومت عراقی که درخواست دولت را دریافت کردند، با این شرط که مواضع نیروهای الحشد الشعبی از شهر مقدس سامرا تا کربلای معلی هدف قرار نگیرد، با آتش‌بس موافقت کردند.وی تصریح کرد که اگر آنها به تجاوز خود بازگردند، گروه‌های مقاومت نیز ضربات خود را از سرخواهند گرفت و درهای جهنم را به روی کافران باز خواهند کرد.سخنگوی سرایا أولیاء الدم اظهار داشت که هواپیمای اس-۳۰ ناتو دیروز به دلیل آتش سنگین گروه‌های مقاومت به پایگاه ویکتوریا، نتوانست در آنجا فرود بیاید.جعفری تاکید کرد که آمریکایی‌ها اکنون پس از آنکه مقاومت با تمام گروه‌هایش آنها را از همه مواضعشان بیرون راندند، در اقلیم کردستان حضور دارند.وی تصریح کرد: ما انتظار داشتیم دولت و نیروهای سیاسی عراق موضع محکمی در حمایت از جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کنند، اما متأسفانه مواضع آنها بسیار ضعیف و کم‌رنگ بود همچنین نیروهای سیاسی اهل سنت و کُرد هیچ موضع قابل ذکری در حمایت از ایران نداشته‌اند؛ در حالی که این کشور در حال مقابله با استکبار جهانی است.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.