جنگ روز 24 : عراقچی: تنگه هرمز بسته نشده است/ رویترز: قیمت نفت روز دوشنبه بیشتر افزایش می‌یابد

عصر ایران دوشنبه 03 فروردین 1405 - 00:36
وزارت خارجه: تنگه هرمز مسدود نیست و تردد دریایی در تنگه هرمز متوقف نشده است. جمهوری اسلامی ایران در راستای اعمال حق ذاتی دفاع مشروع علیه طرف‌های متجاوز، علاوه بر هدف قرار دادن پایگاه‌ها و امکانات نظامی آمریکا در منطقه، مجموعه تدابیری را برای اطمینان از عدم سوء استفاده متجاوزان و حامیان آنها از تنگه هرمز برای پیشبرد اهداف تجاوزکارانه خود علیه ایران اتخاذ کرده است.

عصر ایران - امروز دوشنبه دوم فروردین 1405 بیست و چهارمین روز جنگ است.

وزارت خارجه اعلام کرد: تنگه هرمز مسدود نیست و تردد دریایی در تنگه هرمز متوقف نشده است. دریانوردی در تنگه هرمز با رعایت تدابیر ضروری اتخاذ شده فوق‌الذکر و ملاحظات ناشی از وضعیت جنگی ادامه دارد.

جمهوری اسلامی ایران در راستای اعمال حق ذاتی دفاع مشروع علیه طرف‌های متجاوز، علاوه بر هدف قرار دادن پایگاه‌ها و امکانات نظامی آمریکا در منطقه، مجموعه تدابیری را برای اطمینان از عدم سوء استفاده متجاوزان و حامیان آنها از تنگه هرمز برای پیشبرد اهداف تجاوزکارانه خود علیه ایران اتخاذ کرده است.

رویترز: قیمت نفت روز دوشنبه بیشتر افزایش می‌یابد
۱۴۰۵/۰۱/۰۳ - ۰۰:۲۸
تحلیلگران روز یکشنبه گفتند که به نظر می‌رسد قیمت نفت که قبل از آخر هفته در بالاترین حد خود در تقریباً چهار سال گذشته بسته شده بود، پس از تهدیدهای ایالات متحده و ایران برای هدف قرار دادن تأسیسات انرژی، روز دوشنبه بیشتر افزایش یابد./ رویترز
 
وزارت خارجه ایران: تنگه هرمز مسدود نیست و تردد دریایی در تنگه هرمز متوقف نشده است
۱۴۰۵/۰۱/۰۳ - ۰۰:۲۵

کشتی‌های غیرمتخاصم یا متعلق و مرتبط به سایر کشورها، مشروط به آنکه در عملیات‌های تجاوزکارانه علیه ایران مشارکت یا همکاری نداشته باشند و مقررات و تدابیر ایمنی و امنیتی اعلامی را رعایت کنند، در هماهنگی با مراجع صلاحیت‌دار ایران، می‌توانند از عبور و مرور ایمن در تنگه هرمز بهره‌مند شوند.

سناتور آمریکایی: ترامپ کنترل جنگ علیه ایران را از دست داده است
۱۴۰۵/۰۱/۰۳ - ۰۰:۲۳

کریس مورفی سناتور دموکرات آمریکایی در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با اشاره به زیاده گویی‌ها و تهدید ترامپ علیه ایران مبنی براینکه در صورت باز نشدن کامل تنگه هرمز برای کشتیرانی بین‌المللی ظرف ۴۸ ساعت آینده، بزرگترین زیرساخت‌های انرژی ایران را نابود خواهد کرد، نوشت: اکنون کاملاً واضح است که ترامپ کنترل این جنگ را از دست داده و وحشت‌زده است./ ایرنا

 

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.