رئیس پیشین سیا: ما در جنگ با ایران وارد باتلاق شده ایم/ حضور امریکا در تنگه هرمز، ما را در برابر ایران آسیب پذیر می کند

خبرآنلاین دوشنبه 03 فروردین 1405 - 06:00
«جان برنان» رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در اظهاراتی جنگ با ایران را به باتلاقی تشبیه کرد که ایالات متحده در آن گرفتار شده است و تاکید کرد: ما هرگز نباید این جنگ را شروع می‌کردیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از ایرنا ، برنان در مصاحبه با شبکه خبری ام اس ناو با اشاره به تجاوز نظامی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: این یک جنگ تمام عیار است و ایالات متحده با تحریک (رژیم) اسرائیل و بدون آمادگی وارد این جنگ شد.

وی افزود: من واقعاً فکر می‌کنم ما با تهاجم به ایران وارد یک باتلاق شده‌ایم زیرا برای من روشن است که دولت ترامپ هیچ طرح روشنی برای خروج از این وضعیت ندارد.

رئیس پیشین سیا در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت بسیار آشفته است، خاطرنشان کرد: ما هرگز نباید این جنگ را شروع می‌کردیم اما اگر دولت ترامپ بخواهد جنگ با ایران را گسترش داده و از تفنگداران دریایی و نیروی زمینی استفاده کند تعداد زیادی از نظامیان آمریکایی را در معرض خطر قرار خواهد داد.

برنان همچنین با تاکید بر اینکه نیروهای ایرانی هنوز توانایی‌های خود را حفظ کرده‌اند، تصریح کرد: بنابراین ما نباید اوضاع را بدتر کنیم و وضعیت را به جایی برسانیم که باز شدن تنگه هرمز به حضور نظامی ما در آن منطقه وابسته باشد زیرا این امر ما را در برابر نیروهای ایرانی، آسیب‌پذیر خواهد کرد.

1717

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.