چاک شومر: ترامپ کودن است

صدا و سیما دوشنبه 03 فروردین 1405 - 07:02
رهبر اقلیت حزب دموکرات در مجلس سنای آمریکا روز یکشنبه امتیاز مالی ۱۴ میلیارد دلاری دونالد ترامپ به ایران در میانه جنگ را مورد انتقاد قرار داد و بابت آن وی را «کودن» خواند.

چاک شومر: ترامپ کودن است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  در پی گزارش‌ها درباره موافقت دولت آمریکا با برخوردار شدن ایران در ۱۴ میلیارد دلار از درآمد‌های نفتی چاک شومر سناتور ارشد آمریکایی در بیانیه‌ای تند به شدت از رویکرد دولت دونالد ترامپ در قبال ایران انتقاد کرد.

شومر با اشاره به آنچه «خلأ راهبردی» در سیاست‌های دولت جمهوری‌خواه خواند، این اقدامات را نمونه‌ای از ناکارآمدی و تصمیم‌گیری‌های نسنجیده توصیف کرد.

او در ایکس نوشت: «دولت ترامپ در یک جمله: ۱. جنگی را بدون هیچ طرح و استراتژی آغاز می‌کند. ۲. تحریم‌ها را علیه کشوری که با آن وارد جنگ شده‌اید، لغو می‌کند. ۳. همه این کار‌ها را برای حل مسئله‌ای انجام می‌دهد که خودش با تصمیم نسنجیده، خطرناک و عجولانه‌اش برای شروع همان جنگ، آن را ایجاد کرده است.»

شومر در ادامه درباره دونالد ترامپ افزود: «فرمانده‌کل قوای ما به طرز استثنایی کودن است.»

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که باراک راوید، خبرنگار آکسیوس گزارش داد که ایالات متحده به ایران اجازه داده است تا حدود ۱۴ میلیارد دلار از درآمد‌های نفتی خود را دریافت کند.

به گفته راوید، این اقدام که برای نخستین بار از سال ۱۹۹۶ تاکنون انجام می‌شود، یک امتیاز مالی بزرگ از سوی واشنگتن به تهران محسوب می‌شود و در میانهٔ جنگ با ایران رخ می‌دهد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.