مدیر اجرایی آژانس بینالمللی انرژی (IEA) هشدار داد: جهان ممکن است با بدترین بحران انرژی خود در دهههای اخیر روبهرو شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از الجزیره، فاتح بیرول اعلام کرد که بحران انرژی فعلی به دلیل تشدید تنشها در خاورمیانه، بدتر از دو بحران نفتی دهه ۱۹۷۰ (۱۹۷۳ و ۱۹۷۹) است.
وی همچنین با بیان اینکه کمبود سوخت در آسیا رو به وخامت است، افزود: اقتصاد جهانی امروز با خطر قابل توجهی روبهرو است.
مدیر اجرایی آژانس بینالمللی انرژی در ادامه با اشاره به اینکه رایزنیها با دولتهای سراسر جهان در حال انجام است و ممکن است ذخایر نفتی بیشتری آزاد شود، خاطرنشان کرد: با این وجود بهترین راه حل برای مشکلات فعلی، بازگشایی تنگه هرمز است
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.